Det ska visst inte flyta på smärtfritt....

 
ja igår hade jag planerat att bara vara ute o pyssla lite,höststäda undan lite mer eftersom det var uppehåll..
Men se det gick över ganska snabbt.
 
Plockade ut dom som står inne medans ungarna åt frukost sen in o ge sprutor och se till att dom kommer på taxin..Går ut för att ge frukost och när jag kommer till Pelle o Martell står M o väntar vid hagöppningen , hejdu,hungrig ?frågar jag ,då vänder han på huvudet så jag ser att det blöder från hans vänstra öga....SKIT !!
 
In o tvätta och vad jag kan se så är själva ögat oskadat , men ögonlocket är "kluvet"...In o ringa veterinären, börjar med distriktarna men där är det den hopplöse Martin som svarar ...=o(  Han är så himla bet och lååångsam så man blir bara arg när man pratar med honom, jag menar, är det inte han som ska vara den utbildade?? Men en annan vet ju för 17 mer emellanåt....
Iaf så ringer jag till Öyvind då, han brukar ha fullt upp men vi provar om det finns minsta chans. Och visst kunde han hjälpa, så 10 fick vi tid vid hans lilla klinik, det blir mkt billigare än att dom ska komma hem.
 
Martell var superduktig och gick in på transporten så när Carola kom för att hjälpa mig var det klart, Men STORT TACK iaf för att du kom !!
Att få sprutan var ju inte så kul men sen vart man lugn och fick komma in på ett rum med värme...Skönt.
Öyvind frågade om han var skodd,nä inte direkt, så då öppnade han dörren så vi knallade lite vingligt in...
 
Martell blev fotad från höger till vänster, lite skoj med ett annat djur än katter o hundar som kom på besök tydligen.=o)
Bedöva runt ögonlocket o sen till o snygga till då, 3 stygn och det vart som nytt !
Den berömde med bra fingerfärdighet !
Sen rultade vi ut och gick in i transporten igen för att vila av oss lite lugnande.
Jag åkte och handlade lite vantar o nån byxa åt ungarna medans han stod kvar i transporten.
Nu får vi se vad det gick på när fakturan kommer, tydligen under självrisken iaf( 2700)'
 
Idag ser det jättefint ut och är inte alls svullet så vi hoppas det fortsätter så.
TREVLIG HELG ALLIHOPA!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0