Det rullar vidare...

Det går fortfarande bra med Martells ögonlock, och igår verkade jag honom, visst försöker det ryckas lite men fördelen med så småa goingar är att man klämmer fast dom mot en vägg och så får dom lite stöd samtidigt och vips så går allt smidigt o snabbt utan nå större krumelurer...
Jag hittade detta kort i mors kamera, visst e dom söta?! Vet inte riktigt hur gamalt det är..Och lite har ju hänt. Jag har uppdaterat Puzzels sida med bilder o försökt sammanställa lite av deras resultat denna sommar.
Ibland känns det som att det gått  mycket längre än en sommar men det är väl bara o vänja sig ;o) börjar förstå dom som säger att "vänta du ,snart e dom vuxna  !"  Tiden bara rusar iväg ju...
 
Iaf så har ju W o P varit iväg på klubbens km hoppning i söndags, dressyren gick på lördan och W ville vara med men JAG?!? sa stopp, det räcker med en dag ,välj...
Astrid o mini vann i ponnydressyren, Grattis till er ! på bästa % på hela dan vad jag förstått.
 
Iaf så hade vi anmält en klass i P and J oxå men jag strök det och sa att en klass räcker, till W förtrytelse.
Det var inte många ekipage så det gick ganska snabbt . Det var 3 st anmälda i kmklassen för ponny, 70cm, Vendela o Mirre,  Wilm o Puzz och Astrid o Mini då..
Vendela är ju luttrad hon och Wilma sa att "ja Astrid o jag får väl slåss om 2a o 3dje plats vi =o)".. Det vet man aldrig svarade jag...
Och förargligt nog petade Mirre ner en bom på näst sista hindret...
Sen var det W tur in, det gick bra och dom vart felfria, det vart Astrid oxå ,så nu var det omhoppning mellan dom då, och nåt hinder låg på 80 cm nu , SPÄNNANDE !!
 
Wilma var taggad men jag diskuterade lite med henne o det gick in ! det var 4 st hinder en lång raka efter första sen var det som ett s resten, alltså kluriga svängar... Och ni är inte så rutinerad så rid på säkerhet !! men galopera på där det går,kom ihåg att ta upp henne innan hindret bara..
Eftersom ingen kamera var med blir det gamla bilder till utfyllnad...
Wilma red först då och det gick på i ganska bra tempo, tyvärr så petade hon ner det 3dje så 4 fel vart det. Men W var nöjd och klappade om Puzz. .Astrid frågade direkt när jag stack ut näsan från dörren, 4 fel sa jag, så nu har du chansen =o)
Jag riktigt såg hur tävlingsskallen kom fram än mer på henne, och in bar det av för henne, Mini tyckte han skulle lägga sig i så han tvärnita framför det 2a hindret så hela hindret välte ! En stor eloge till Astrid som satt kvar...4 fel där och sen gick resten bra ! Väldigt spännande att få vänta, nu var det tiden som skulle skilja dom åt...Och en annan får ju gröt i hjärnan o glömmer höra tiderna?
Sen ropade dom att Wilma vann på 21,6 tror jag det var...
Jättekul !
 
Jag tycker det är smått overkligt att för ett år tidigare red dom sin första Pay and Jump 50 cm på klubben, det gick väldigt knackigt då o Puzz tittade och smög sig förbi det mesta och hoppade från stillastående då...
Nu är det väl ingen värstingtävling ju men iaf, är man 10 år är det stort att få vinna ! ! Allra helst när man har en orutinerad ponny och är grön själv.
Lite less vart hon för prisutdelningen är på luciashowen, så inget ärevarv nu...Den som väntar på något gott...
Fint på himlen som jag knäppte ikväll..
Idag tog jag en rövare och släppte in Barre till Erna o Ceve, lite skrik o pip men sen gick det bra, men Barre o Zdeno som bara har ett led mellan sig nu vaktar ju mer på varann ist =o/....Tömkörde Barre själv för första ggn igår och det gick jättebra, han fattade inte först iom att W inte ledde frami men klok som han e ;o) stod han stilla o funderade, trevligt när dom e så ,endel jamsar ju runt o flokar på. Så vi tog en snutt o övade på lite styrning o halter,igångsättningar.
Radarflickorna, jag var ut runt 18 o knäppte dessa , tokmörka fast blixten slog på...
Nu ska jag natta , Ha det bra alla där ute!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0