Snart 5 år ...

Sitter och konstaterar att den 7 november har jag haft bloggen i 5 år..Där ser man, och visst är jag inte lika allert med att skriva här längre men så har det blivit ett till barn och ännu fler hästar på gården sen dess också., iof så lider jag inte av det men kanske fler tycker det är trist att besöka sidan men jag ser det som ett slags dagbok över det allmänna livet jag lever här på gårn...
Det ändrade utseende ganska drastiskt sen sista inlägget, då sken solen och  jag fångade bla denna bild då med mor och son på varsin ände av bilden ;)
Dagen efter så var det vitt när vi kikade ut ! vet inte riktigt vem som var ivrigaste med att få på kläderna för att komma ut.
Häftigt matte nu kan vi gå och har rimfrost överallt! ♥
Isa spratt och for runt som en galning hon med ,gostumpan.
hejohå !! här gick det fööör fort så Wilma vart översprungen av en gul virvelvind..
Mina ungar är ganska bra på att roa sig själva mellanåt, så medans jag muckade mm så vart det vääldigt spårigt överallt på gårn...o slirigt vart det !
Men säg den lycka som varar....Dan efter så var det varmgrader o regnade lite på em...Så nu är leran framme igen, dock ganska tjälat än och nu är det iaf ett par minus ute när jag kikade sist för nån timme sen.
Barre går det frammåt för, han har haft Wilma på ryggen men jag ledde utifall att, men det var då lugnt det, han fattar ju inte vad skänklar är än men det kommer ,man får smacka samtidigt, har tömkört honom längre rundor utanför gården oxå och det gillade han, vart mycket nytt o titta på så snart ska vi ta oss genom voxna så han får se lite bebyggelse ;o).. Men han var tvungen att protestera när matte vart knäpp o styrde rakt ner i ett dike, "e du inte klok?? Tänk om jag drunknar i snön där??" Hans protest var att växa fast och kolla snett på mig men se då ropade jag på Isa så hon kom och hoppa o gick där så ok överlever hunden borde jag göra det oxå....Sen så fortsatte vi vår tur i skogen och efter järnvägen hemmåt..
Idag har vi provat på longering och visst funka väl det men lite jobbigt att fokusera när Pelle vandrar där o undrar vad vi hittar på...
veckan som gått har gått snabbt som vanligt och vi avslutade lovet med buspalatset igår.
Hämtat hö och verkat Ceve, var o köpte begagnad baksele som tyvärr både Erna o Ceve drunknade i, synd för det var en bra äldre modell men Bo får köpa den åt sina ardennrar, jag köpte 3 par skaklar som var lite nättare än fullstora som Ceve och säkert Puzzel kan ha, en slaggjord och en trasig baksele som jag kan se hur den är skapt samnt ta "seltungorna "av så får jag väl försöka sy en själv då.. Hallå FinnstaLinda!!! ;o)
Jag måste skaffa en ny säng åt Martin oxå, han har ränt iväg på längden så han får snart inte plats i sin Soffsäng längre...Han ligger oftast tvärs över för att kunna ligga riktigt utsträckt. Dags o fara mot Malung en vända kanske, där finns det en...
Var och masserade Puzz ikväll på banan, tvärlåst i höger bog samnt i bäckenet, suck, jag ger upp snart...Inte underligt hon har problem med höger galopp ibland, öva på öppnor och slutor är en bra grej för då lösgör dom sig själva oxå.Största problemet är att varken jag,ungen eller ponnyn kan det :o/ Men jag ska söka på nätet ell så kanske det står i TR så ska jag försöka tömköra henne och lära oss det då...eller fråga Carro om hon har tid att hoppa upp lite igen.?
 
Jaja, nu har jag lyckats plita ner lite fast det inte hänt just nå tycker jag...Sitter mest o längtar tills det blir vinter och ljusare jag...
Ha det bra alla så hörs vi kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0