Sportlovet över, Bella flyttat hem till Malung.

Och vi överlevde! Martin når hela tiden nya höjder...


Vi var ju och löshoppade med Puzzel på onsdagen och det gick bra , 1,05 hoppade hon och det vart fart efter några språng på henne !
Sen har jag beställt en Teckna dressyrsadel till Puzz, den fick vi hem på torsdagen , tyvärr var den för vid så vi skickar tillbaks den så får dom värma om den, annars såg det ut som den kommer att passa iaf. Lite ovant blev det för Wilma att rida i den, lite stelt och benen i ett annat läge men det blir väl bättre efter ett tag när hon vänjer sig.Vi byggde upp den så hon kunde provrida lite ..


På fredan vart det fullt ös ! Vi drog till Aquaarena och badade sen hem och byta kläder, lasta o iväg på ridningen. Wilma fick rida ostört iom att vi mammor satt och pluggade...På kvällen fixade jag lite extra med Bella och
På lördagen klev vi upp i tid och fixade med transporten och allt, lastade och for iväg mot Malung!

Som synes hade dottern inte tid med att kolla vad mamma hade för sig när hon försvann in i transporten.Jag tycker Bella är jättefin i hullet nu, med tanke på att hon haft föl som tuttat, jämfört hur hon såg ut när hon kom hem hit när jag köpt henne. MEN väl framme hos Carina så såg hon ju tunn ut jämfört med stona där ;o) men det råder nog Carina bot på.

Ihopsläppet gick lugnare än vi räknat med och jag fixade lite hovar , sen fikade vi lite sen ut och stoppa in Totte i släpet.
Det gick bra och sen hade vi 20 mils färd upp till Sveg framför oss för att möta upp hans matte.
 Väl där var det värsta busvädret med snö vinande från alla håll, men han kom in i nästa transport ganska smärtfritt,. trevligt att träffas Lene!!

Nu önskar jag lycka till med lilla Bella och hoppas du får fler fina föl med henne ,det första fick ju jag! Sen så är det som så att ska Carina sälja henne har ju jag första tjing..=o)


Så efter lite mat och ytterligare 16 mil med vinterföre var vi hemma,vi åkte rullbovägen hem och hua vad den var upp o ner o krokig, men det gick det med lite saktare bara. 

Elektra kände nog på sig att nåt hänt för hon kom direkt och ville prata med mig när vi kom hem..
 ,  
Ingen fara sa Jossan, du har mig ist för mamma, och mig sa Erna och MIG sa Zally, det kommer att gå så bra...

Men jag är bara mattes jag sa Ceve !=o))


på söndagen avslutade vi med att tillbringa nån timme på buspalatset, gissa om vi hade snälla barn med hem ;o)

Vi tog en rid/körtur oxå och Erik fäljde med och vart mäkta imponerad av Erna, " hjälp mamma ,nu hade hon minst 7ans växel i !?!" sa han när jag släppte lite på en raka,haha...
Han har förövrigt ridit på Zdeno med Wilmas hjälp och tydligen hade hon lurat dom att hoppa oxå , han som inte kan rida så mkt än=o/ men ja , tydligen har dom haft kul iaf...

Visst e dom lik varandra?

Idag har Marko skottat iväg allt som fanns vid dyngestan och städat den andra fållan. Jag passade på att skotta ur den ena lösdriften så tog han det med grävarn, nu blir det lättare sen när det ska städas ut och jag inte behöver skotta lika mkt själv då, Kanon!!

Det har töat rejält här i några dagar och det blåser ju så man knappt kan stå still, fördelen med detta är att snart finns det fäste så jag kan tömköra Ceve o Jossan, det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: jennie

Dom är lika som bär! Men är han mer Spindel än vad barn ska vara?? Tycker han klättrar på nå jämt...

2012-03-13 @ 23:32:53
URL: http://apotinshop.blogg.se/
Postat av: Carola Alvarsson

Nädå jag tycker han är som pojkar är mest... Vänta du bara Jennie ;-D

2012-03-16 @ 18:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0