Smått o soligt!

En vecka till ända igen...

Eftersom det vart så många bilder sist blir det inga nya i detta då, tror jag..Det har varit full huggning som vanligt,
jag har nu anmält mig som arbetsökande och ska ev lyckas börja stämpla..
 Men se det är ingen dans på rosor när man bor på jordbruksfastighet, En himla massa papper ska dom ha in och från o med iår så är mina pållar en hobby.Är inte mödan värt att få göra dom ynka avdrag det blir, har ju ingen inkomst på dom, ja bara när man säljer nån då MEN hur många har jag sålt då ?? inte många så man kan prata om nån vinst el dylikt iaf..

Sen körde jag Erna i tisdags, Wilma red ju såklart, tog runt homna och nu relaxade hon riktigt bra ! Stressade inget och jag hunde ha slaka tömmar utan att det blev nå smygspring.

Torsdan kom Wilmas present äntligen! Jag beställde cavalettipaket åt henne ifrån Safety System, 8 små (30*30 )sockerbitar och 4 bommar, det var rea på det paketet så då tog jag 2 st stora (50*50 )sockerbitar oxå..

När vi öppnade det så var det 4 st stora block ?!? Och idag kom räkningen, och jovisst jag får betala för dom 2 extra med, suck, måste ha blivit nå missförstånd när jag beställde, så det är väl bara o betala o se glad ut antar jag...

Lite semester har vi haft från klätterkusen oxå,han har sovit hos underbara mormor från torsdan-lördan.
Under tiden har jag lyckats fixa resterande av shettisarnas hovar så nu är det Ceve kvar att verka. Muckat och spånat lösdrifter ,.Marko har städat och skrapat bort det mesta av snön och all skit (så länge det nu varar =o/), i ena fållan med grävarn så nu torkar det upp fortare när det är dags för snösmältningen.I den andra så rinner det bort från hagen så den behövs inte. STORT TACK bästaste sambo!

Ryggen var väl inte det gladaste över mina påhitt men med stretching flera ggr om dan och jag valde bort o rida själv så går det väl an..
jag o Wilma tog en kör/ridtur i går i det vackra vädret, soligt har det ju varit i många dagar nu men tidigare har det blåst rejält här. Iaf tog vi runt Dalkarsbo, så nu har Erna träffat på nya omgivningar igen, med bravur!

Jag tänkte ju inte på det först men sen kom jag på varför...Eftersom det är skoterleder efter dom flesta vägar i omnejd här i skogen på vintern blir man lite begränsad när man kör,rider man kan man komma undan smidigare på smalare stigar mm, så vi tar vägen tyckte jag, vi chansade och tog en liten snutt efter en tillräckligt bred stig i ormtjärn och vi klarade oss utan att möta nån skoter,tack för det .
Sen var det en bit efter vägen då in till bruket , och jösses vad trafik, bilar med släp, bilar med takboxar ,alla lika bråttom hemåt !! Just ja,Jä--a sportlovs galningar!!

 Som TUR är så är Erna en ängel upptäckte jag , hon luffsade på och Puzz bakom oss. En bil med stort kåpsläp, full med löst skrot lät det som, kom i mkt mer än 80 och han släppte inte ens på gasen när han passerade oss !?!
 Hade jag haft en sten i handen hade han stannat kan jag lova, om inte annat för att döda mig när jag kastat den genom rutan på hans nya glänsande suv....Underbara Puzz vickade inte ens på örat, Erna tittade men gick på ändå..

Iaf så överlevde vi och genom bruket kom vi oxå sen travade vi när det var is som dämpade, sen är det ju en liten snutt till på storvägen innan vi når "lillbanan"..jag  börja småtrava så vi skulle hinna innan nån tradare skulle komma , men efter en bit började Erna att strutta konstigt, sen stannade hon ? Lillgumman var kissnödig så där stog vi alldeles före infarten till svärmor och syndafloden kom ;o)...Var ju tvungen o skratta, på asfalten och så äckligt det stänker på benen ju !...

Och igårkväll var det Första ggn Erna gick in i sin box självmant, annars har hon stannat utanför och väntat på att jag ska leda in henne. =o))

En gammal bild men det ser ut såhär på gårn igen...
Har varit o pluggat GK hos marie idag, snurrar i huvudet på mig kan jag säga men slagit o bläddrat i trena har jag då gjort!!
Imorgon är det dagis för Martin , gladiatorerna på st Olof för Wilma o Erik o sjukgymnasten för mig...
På onsdag är det löshoppning för Puzzel ,dagis för M och massören för mig...
På fredag är det Aqua arenan som gäller..
På Lördag åker Bella till Carina om allt går enligt planerna.
På söndag är det Buspalatset som avslut på lovet...

Visst är det skönt med att vara ledig o inte behöva stressa?.....
På återseende!

Kommentarer
Postat av: jennie

Sv. Ang babyskyddet så blev jag nog av med de på köp och sälj barnsaker i alfta och Edsbyn på Facebook, ska jag bjuda in dig där så du kan sälja iväg lite?? De är gratis!!



Har du lagt jordbruket vilande eller tagit ur de helt??

Funderar på "sluta" vi oxå.... lrf kostar ju mer än de smakar!

Blir ju bara mer - för varje år...

2012-03-07 @ 12:27:49
URL: http://apotinshop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0