Glad Midsommar alla!!

Ja det är en dålig trend jag hamnat i, det rullar på och det hinner hända ganska mkt mellan uppdateringarna...

Jag skjutsade iväg Erna på bete i lillbo till Ardennern Bellman. Nu så var det nånting som hon inte gillade där, hon drog genom trådar o allt o sprang hem till deras ponnyer på gårn =o/ inte så bra iom att hon korsar vägen där då...Vi provade till o med att köra dit Ceve men det hjälpte inte, så antagligen var det Bellman som inte föll henne i smaken..;o)
Iaf så fick dom då komma hem så nu har hon sin lilla Elektra bebbe igen, allt lugnt o bra ....

Wilma o Agnes hade det mycket roligt när vi passade på Erna o Bellman när vi släppt ilag dom, dom red och pysslade.
Marie o jag hann ut på en ridtur vi med innan hon kom hem...

Jag har fixat ordning hönsgården så dom fått flyttat ut dit nu, uppskattat var det...Medans jag letade pinnar mm på skullen så hittade jag Sitas huvud som stack ur en låda där...Jag fatta direkt att ,jaha hur många?  annars hade hon aldrig legat kvar medans jag rotade runt bland alla brädor...Det var 4 st men nu har vi 2 kvar, en hona och en hane (svart/vit) , så känner nån sig manad så hör av er!

Förmodligen så är båda långhåriga...

Skolaavslutningen har varit och det var fint , dock fick jag mest vara ute med Martin som INTE hade ro att vara still...Endels barn kan sitta still och sköta sig men det är minas svaghet tror jag, iof så har mina barn andra styrkor som jag tycker många andra kanske missat så det jämnar väl ut sig...


Jag har verkat ett gäng och fått skor på Erna fram iaf.Dom hade avslutning på ridskolan med gymkhana och det vart barbacka och vi mammor kom fram till att det behöver dom öva på =o)) iaf komma upp....

Men kul hade dom ! ,vi med ;o)

Det har ju regnat otroligt mycket, supertrist, jag blir så trött o tappar totalt initiativförmågan vid sånt väder =o(...En som gillar vatten är ju iaf Sixten...

Maritn skrattade gott o länge kan jag säga.=o)
  
En mindre rolig sak är att räven var hit medans vi var ute på kvällsidan och nöp våran fina vita anka!?! Skitdjur!! Den spatserar hit hela tiden nu och kollar om det finns nå mer mumsigt o ta....Blir sååå ARG!!
Men nu är dom ordentligt instängda i hönsgården..


I måndags så lastade jag Erna och Elektra sen drog vi (wilma o Erik) till Aspeboda, mellan  Borlänge o Falun. Där så provade vi ut westernsadel åt Erna, jag hade tur ! hon kunde ha en modell som han hade hemma, en "Nevada Fancy "heter den och det är en exakt sån jag hade åt Kungen, så det var som att komma hem =o) när jag provred en vända..
Lustigt hur mycket det gör det där att trivas och känna sig säker i en sadel....Har ju ridit i westernsadel dom senaste åren och jag lyckas INTE vänja mig vid en engelsk igen...
Men nu så ;o) kan hon få vara hur pigg hon vill....Nu hänger jag (förhoppningsvis ;) med.

Elektra skötte sig kanonbra hela tiden, Wilma gick med henne medans jag red, gick så snällt på i transporten och stod snällt uppbunden vid "stocken" medans vi la på olika sadlar.

Blir så full i skratt på dom, idag så hörde jag att det "blåste" och dom sprang bakom huset...När jag går ut o tittar så är det "bara" Elektra som leker med en plastsäckspool som W o E tejpade ihop för att fylla med vatten...Alla andra stog och tyckte hon var superläskig som krafsade o släpade på den....
Lite senare så möts jag av siesta, och dom ska vara mitt bland alla saker...Ni får ha överseende med ramlet..


Mamma Erna vakar över sina bebbar..

Och Tilia o Cissi över sina...

Ja det blir miljöträning åt dom iaf, tills jag har tagit reda på efter markos " städning".Ställer man det bakom huset så syns det inte....=o/

Snart midsommar och jag har ingen sommarkänsla alls nästan, det kanske kommer...
Önskar ALLA EN TREVLIG MIDSOMMAR !! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Glad midsommar på er med!

2012-06-20 @ 22:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0