Söderhamn 2012..

Ja ,vad ska man säga, jag är nästan lika nöjd som i fjol =o) Iof kan nog inget slå fjolårets bragd, så jag är super nöjd med våra resultat nu också !..

På Torsdagskvällningen fick jag ett sms som frågade om jag hade möjlighet att komma o hämta en vagn med hö.
Jag har ju typ kört i 200m med våran "nytraktor" en gammal volvo BM hemma på gårn, så hmnn lite tveksamt ,men va 17 klart det ska gå, Marko fick snabbvisa hur jag fick lös hitchkroken, handbromsen mm sen fixade jag en flaska saft o åkte dom km det var, tog 20 min och en bit efter storvägen var det. Framme så såg jag vagnen ,glupp, den var stooor o lååång,  och hööögt lastad med knippor....Shit, traktorn kommer o tippa kände jag....

Men LG kopplade ihop och sen puttrade jag hemmåt, och tänk, det gick bra !! Väl hemma såg Marko hur mkt det var och konstaterade att det där gör inte jag förrän solen sjunkit undan !!  sen tog han Camaron och åkte en vända med Martin o Wilma...
Jag o Erik gick upp på skullen och började plocka o fixa plats, vi poade på och när Marko kom hem igen så hade vi donat nästan halva vagnen, Erik är en riktig seg liten kämpe!! Han slet och drog och var mäkta stolt när jag sa ett nu har vi jobbat på BRA.Marko kom och hjälpte till med det sista, är ca 160 knippor på skullen nu.

Dan efter så slöade vi på fm sen runt 14 så åkte jag till Lillbo o hjälpte till med att lasta av knippor och stuva in på loge.Även där fick jag köra en liten Leyland, då var det lätt o hitta växlarna iaf, men även koppla av o på vagnar.,Och lyckas backa med en full hövagn till portarna, men efter lite lirkande så gick det oxå,nya utmaningar hela tiden..;o)
 Efter tre vagnar så gav jag upp och for hem för att bada 3 st och dona iordning inför Söderhamn då, och wilmas dressyrhelg...
Aj vad knotten anföll ,bara brände överallt när jag badade den sista..Skitdjur!!


Resan dit gick bra och Erik följde med mig. Wilma och Puzzel fick lift med Carola o Vendela, STORT TACK för det!
Vi var framme i tid och vi mätte Jossan som var 99 cm hög och 15 cm i skena. Sen släpade vi oss till ridhuset, visste ju inte när det var dags för oss och det var en bit att gå från stallet så jag donade det sista med Jossan i ridhuset.

Erik har fotat lite, Tack för det killen!!
 När vi skulle in så gick hon på bra men efter några varv gick luften ur henne så då vart det tråkigt...Hon skötte sig fint när vi visade ,inge krångel alls nästan, DUKTIG TJEJ!! det kom lite när vi gick på ring efteråt, då fick man nästan släpa henne ,allra helst vid ringöppningen =o/...Men nästa gång tar jag inte ut henne för tidigt, få se om det blir bättre då.


Hennes rad och kritik är jag nöjd med !
88888 =40p Guld

* Välutv. God rastyp.
* God blick,önskvärd med större ganasher,Lång hals,välligande bog,Gott djup o längd i bålen.utmärkt långt kors.
* Välbenad från sidan. ngt tåvid hf.
* Energisk,vägvinnande ngt markbunden bak.
* Taktmässig,markbunden bak.

  * Övrigt: Välskött!
Det är kul att dom kommenterar, allra helst när det står sådär..Fick inte till några superbilder och jag har förmåga att vinkla så att hennes huvud ser jättestort ut, men det är inte så i verkligheten...

Det som var ändu roligare var att det var tre skäckar på topp och fuxarna vart efter oss ( inge illa ment ) men det är ju inte såå vanligt iaf.Vi vart 3 a men klassvinnaren fick oxå 40 p så det känns helt klart bra !! ( det var min lilla vinnarskalle som glappade nu ;)
Sen kom min goa Erik och hade köpt en dricka åt mig när vi kom ur ringen, han visste precis vad jag behövde!!

Sen var det lite klasser och lunch ,prat med trevligt folk, Kusin Jennie gick och blev klassvinnare med sin Örly på fina 39 p, Grattis till er!
Iväg och fixa iordning Tilia o Feibee´, Tilia hade det sjåigt och blir lite bufflig, inget jag gillar och det vet hon men ..man MÅSTE få visa sitt missnöje över att inte ha full koll på bebbe och främmande människor/hästar som tog/tittade på henne osv...Jennie hjälpte mig att visa dom, Stort Tack för det! Och jag blev en mycket glad 2a med Feibee´på ett starkt silver !, det trodde jag inte...

Kamelen själv tog allt med ro och hade inte såå bråttom att hänga på mamma ;o) Tvåbeningarna duger ganska bra dom med...
Hennes kritik löd..
87888 = 39 p Silver

*välutv. högställt stoföl.
*Vackert huvud,ngt stora öron, kort grov hals,välligande bog.Ngt grund bål, ngt kort kors.
*Goda ledgångar,Tåvid hf.
*Vägvinnande,naturlig skritt.
*Lätt trav med bra bakbensaktion.

Sen var det Tilias tur, hon hade lite svårt att vara still och spände sig men det blev bra ändå tycker jag..Direkt när jag såg Lupina som hon gick mot,visste jag att vi blir efter henne, hon är ju lite tunn Tilia , och det gör mig absolut INGET att gå tvåa på guld =o)  det har vi gjort förr ;o) på våran första utställning tillsammans.Ville ju ha en annan domare som dömde henne,därför anmälde jag från början och det är kul att se och jämföra protokoll sen, det står väldigt lika på Tilias iaf..

Tilias kritik löd.
98887 = 40p Guld.

* Feminint sto av mkt god rastyp.
* Vackert huvud,välformad hals med god resning .Gott djup och längd i bålen.välmusklat bra kors.Halsen ngt grovt ansatt.
* Ngt gracila ledgångar,lite tät fram o bak i övrigt nöjaktigt korrekt.
* Taktmässig skritt.
* Energisk , kort.


Vi stannade o kollade klart sen, MÅNGA fina hästar att vila ögonen på...Extra roligt var att Madde/Elise 
vart RES.BIS med Lupina !! Stort Grattis till er med! Det är så roligt när det är välordnat och trevligt folk !Stor ELOGE till arrangörerna!

Vi åkte vidare och stannade på ridskolan, där hade det gått bra för Wilma o Puzzel ,jag åkte hem och lastade ur sen ner på byn igen för att hämta hem W o P.

Nu har jag fått nog nu går jag ur denna låda!!

Idag var det klubben igen då, och dom red genom LB.I idag och det såg riktigt bra ut med tanke på att dom inte tränat sådär jätte mkt, det är galoppen som måste bli lugnare..Självklart så låg kameran kvar hemma =o/ Men jag ska erkänna att jag slocknade när jag kom hem i spöregnet, sov nog  ca 3 timmar stenhårt...
Ikväll tänkte jag och W,E gå på bio men det var kö och vi var rejält blöta så vi gav upp o hyrde en film istället, vi tar bion nästa helg..
Tack för alla gratulationer här och var, det värmer!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till triss i fina flickor!

2012-07-09 @ 11:58:34
Postat av: Jennie

Namnet försvann som vanligt...

2012-07-09 @ 11:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0