Massor har passerat!

Sen sist har vi hunnit vara sjuka,fyllt år, tävlat i hoppning , skott o verkat, varit i rasparad och ridit i jubileumsritt mm.....

Erik ,Martin och jag har varit hostiga med feber lite snorig och olika grader av heshet, i 2 veckor har det suttit i, frustrerande !! Men nu är vi pigga igen.

Den 28de blev då Martin 2 år, så tiden går...

Han fick fina presenter och var fullständigt kär i ljusen på tårtan =o), tror vi fick tända om ljusen så han fick blåsa minst 8 ggr..

Äta tårtan, det skippade han ... 
Han fick en väldigt rolig present av mormor som han använder dagligen.


Efter två hektiska dagar som innehöll bla skoning av Puzzel och Ernas bakhovar,verkat Tilia o Feibee som gick som en dans, förmodligen pga av att hon var helt slut,..hon hade kämpat mot grimskaftet i säkert 40 minuter, jösses vilken vilja (läs vrånga ) det finns i denna lilla kamel ;o) hon som är så rar o sällskaplig annars... Men efter några dagars träning har hon kopplat att det inte hjälper att streta emot för mycket...Och nu funkar det riktigt bra att gå ihopkopplad med mamma, den rara kamelen är tillbaks...

På lördagsmorgonen den 30 Juni när Erik fylde 7 år så lastade vi Puzzel och åkte till Söderhamn, där var dom anmälda till clear round klass.Mindre skoj var att regnet bara öste ner emellanåt, vilket resulterade i en 1 dm djup lervälling bitvis på banan...=o(

Puzzel tyckte det var skitäckligt att behöva springa i vattnet o leran, sen syntes det att hon inte var riktigt fräsh, har sett ett tag att det inte är hundra på henne men hon har gjort det vi begärt utan att knota det minsta...

Vi hade sällskap av Carola o Vendela och Camilla o Joline så vi var ett litet gäng där, Vendela skulle hoppa med Sigge åt Joline. Det var Sigges första "riktiga" hopptävling och han skötte sig jättebra ! Puzzel gjorde en ytterst seg runda som slutade med en vägran och lite tidsfel, men vi var glada att hon gick runt och inte vart utesluten iaf, det var ju första ggn i en gyttjebana ;o) Så vi var nöjda .

Vendela tog och red bland dom sista i sin Lätt C klass på Mirre, och dom knep en andra plats bara sådär,Grattis till er med!

Sen hem och fixa tårta med Erik ,han hade redan fått sin bästa present i förskott, en Cykel med mååånga växlar och bakåttramp...
Vi hade bestämt att vi firar honom på söndan iom att många inte kunde komma på lördan som förövrigt var på upphällningen när vi var klara, fort isäng och sov för att upp på söndagsmorgonen o lasta Puzz och iväg igen då till Söderhamn, nu hade det hunnit torka upp och det var en annan bana med mer svängar och lite kluriga vägar, kul tyckte Wilma.
Jag hade smsat Lina som masserar att vi var där o undrat om hon kunde ha tid o ta Puzzel efter och det kunde hon..

Vi var tredje startande och Marko o Erik kom o tittade med, Det gick mycket bättre idag och det vart rosett o placket med fin tid, tyvärr så var kameran död så jag har bara bild i telefon..Sen lasta och åka till Lina då, det var välbehövligt, hon var mycket låst i höger bog samnt sne i bäckenet igen, Lina tyckte att hon måste ha ett lejonhjärta som klarade av att hoppa i vänstersvängar med den bogen,inte många som skulle ha gjort det trodde hon, man får lite dåligt samvete men samtidigt är det svårt för mig att veta när hon inte visar så mycket...Men nu är hon tipptopp igen ett tag då.
 
Hem och fira Erik killen då,han hade dekorerat tårtan alldeles själv..Och jag spridde ut ljusen så han skulle få kämpa lite för att bli 7 ;o) !
Han fick ett par crosshandskar som han var ut och testade senare och ett presentkort på en leksaksaffär, en katalog var med och gissa om beslutsångest...Tror inte det där räcker lång för honom,haha.

Yeees! dom slocknade allihopa!

I måndags var det då dags att bada lite häst,började med Tilia och sen Ceve, vi skulle vara med i rasparaden på klubben där det ordnades familjekväll iom Jubileumsritten och budkaveln kom till oss då från dalarna.Ganska häftigt tycker jag, den startade i Glimåkra och ska upp till Luleå, 200 mil på 100 dagar ! Och Wilma o jag har medverkat, jättekul!
Men först då på klubben,,fixade en liten hage åt Tilia o Feibee så dom kunde beskådas, vi tränsade först och gick runt lite för att kolla av hur f skulle reagera men det var lugnt.

Sen så gick allt i rasande fart, gänget med budkaveln kom, det var total anstormning vid barnridningen, och olika uppvisningar, bågskytte,hundar o freesbe´sen rasparaden oxå då..Det härliga vädret spelade nog in att allt folk kom skulle jag tro.
Wilma gick med Tilia som nr 1 och jag gick med Ceve som nr 6, jättebra träning tänkte jag inför kommande utställningar ;o)

I vänta på att alla skulle komma ...Hihi tycker Ceve ser liten ut men det upplever jag inte bredvid henne..




Runt runt, runt,tar det aldrig slut undrar min gostumpa..
Väl hemma igen tog vi lite nya kort så jag har bytt ut på Ceves sida.Erik smet upp på Tilia en vända oxå..Undrar om Tilia är Guld värd i helgen ?...

Hoppas, hoppas....


Sen skynda städa transport och lasta i bilen med sadlar mm.
På tisdags morgonen så lastade vi då igen, nu Puzzel o Erna, ner på klubben igen och invänta Carola som efter några missöden kom ner, ur med pållar och iväg med bilarna till Långhed. Sen fick vi skjuts av Carolapappa upp och då var hästarna sadlade o klara !?! Stort TACK för det Marie med flera! 

Upp på en superladdat Erna, kan inte stå still..Men Goliat har en bra stopprumpa ;o)... och sen hade jag en hischlig pålla i ca en mil innan hon taggade ner och blev underbar igen..Så det vart inga kort tagna förrän vi var i Vängsbo iom att jag hade kameran.
Men sen så blev det många fina kort, jag älskar detta att kunna rida ut i naturen och njuta av syn och doft intrycken, höra hovklappret och bara finnas....

Ernas glada öron !


Man kan gå på tygeln oxå så får huvudet fundera lite, tycker Ernis.

Mäktig utsikt!

Det var härliga vyer och underbart väder, kunde inte bli bättre.

Vi var tvugna o stanna för pinkpaus oxå och Erna stod snällt o väntade, duktig tjej!
Ljusnan kom och knäppte lite kort och tog lite uppgifter så idag var vi där på en bild, hihi.Undrar om gammelmatte kände igen Ernas glada öron i tidningen ?

Väl framme i Långhed så fikade vi o svampade av dom lite sen bar det av hemåt igen, vi hade gissat att det skulle ta ca 3 timmar innan och vi höll det 3 timmar blankt tog det.

Behöver väl inte säga att jag var ganska urlakad när jag kom hem ? Men se Erna hade lyckats trampa lös en baksko på ena sidan på ett stenigt ställe så det var bara o ställa sig o ta lös allt iom att sömmen vikit sig 90 grader så jag inte kunde dra bort dom enbart o sömma om,suck , men det blev gjort och jag somnade ovaggat igen på kvällen....

Idag har jag snickrat i hönshuset och målat, har tvättat det tidigare och nu har jag en målning kvar sen ska kycklingarna få flytta dit,sen har jag en höna som ruvar,tror hon får bo där med..
hörs efter helgen , med förhoppningsvis Goda nyheter...Håll tummarna för Jossan o Tilia o Feibee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0