Upp, o ner som en pannkaka...

Lite så känns det , men det ser då bättre ut nu iaf..

Sen sist har det ju hänt ytterligare saker, både bra o dåliga...=o/

Jag hittade en beg. Tekna sadel som jag titta på förrut och tänkte att den kanske passar Erna som har rakare rygg, känner till en som har en likadan sadel så jag tog mod till mig o ringde o frågade om jag fick låna den o prova och visst fick jag det ! Så jag lånade hem den o provade..

den passade skapligt ( lite för smal bom bara ) så jag hoppade upp och provred lite, då ser man ju hur den ligger an på henne, och fick den här känslan..
Waoow kommer jag klara av henne?? Nu började det ju o skymma precis och våran 800 meters raka skickade säkert assioationer på rakbanejobb för Ernas del + nya omgivningar...
Det hände ju inget, bara känlsan av att snart exploderar det ;o) om jag släpper lite på tyglarna... Så jag red ner på gården när jag såg sopbilen komma för o tömma våran tunna, där fortsatte jag på volt, och hon går jättefint i skritt och i ena varvet i trav på tygeln, är väl jättebra ändå det iom vi inte känner varandra så bra än. Och det är nog tur jenny H inte ser mig , då skulle hon säga åt Wilma att peppra min sits osv ;o), haha.

Iaf så mejlade jag Siv H bilderna jag tog efter ridningen för att få det (Förhoppningsvis ) bekräftat det jag misstänkte, att jo en bredare bom så ser det bra ut. Sen ringde jag ägaren o hörde mig för om dom kunde fixa omvärmningen av bommen iom att det görs i solna, i närheten av dom och visst kunde dom det , så nu är den inlämnad och sen till veckan förhoppningsvis har jag sadel då.

På tisdan så tog jag barnen och åkte ner till buspalatset för att avsluta jullovet, Jonas o Vendela hakade oxå på. Martin hade det superkul och ungarna var jätteduktiga på att passa honom bitvis så jag fick vila lite. Jag smet iväg en vända när farmor o farfar kom och tog Martin med mig, han slocknade på två röda i bilen och jag kikade på en rockard jag hittat men jag struntade i den, tyckte priset var lite i överkant för skicket den var i, visst var den fullt körduglig men det fanns o fixa med den oxå.

Vi kommer hem och jag ser hästarna knallar runt i hagen och äter..Jag tog två balar hö med mig hem när inte rockarden vart med då.
Sen på kvällen vid en 22 när jag ska ta in dom ser jag att Erna är väldigt hallt på höger fram !?! MYGOD!! det får INTE vara sant tänker jag..
 Vi linkar oss in och jag börjar undersöka, hittar inget tecken på skada/spark eller svullnad/värme, inga märken på vare sig häst eller täcke =o/ kollar hovar o tar visitertång men ingen reaktion där heller...

Så på onsdan så är det lite bråttom, skjutsa ungar till första skoldagen o sen hem o ringa vette, sen lasta och skjutsa M till barnvakt.
 Sen rullade vi till banan, lastar ur och sen bara o vänta på våran tur. Vetten konstaterar att hon är väldigt hallt och böjer ihop men hon visar inget specifikt, dom bedövar kotan o hoven men det blir ingen skillnad så då ville vetten avvakta iom att det blivit så akut kan man förvärra om man bedövar hela benet på en ggn. Så nu står hon på boxvila i 6 dygn med butta i 4 dygn o sen får vi se om det blitt nå bättre annars fortsätter sökandet på onsdag igen..

Jag funderar på att ta hit nån för att kolla igenom henne, mina tankar går väl i riktningen att hon kanske blivit sparkad el halkat omkull så nåt åkt ur, kan ju vara bra o utesluta det iaf.
 Iom att det är karrens på försäkringen än så får jag bita i det sura äpplet o betala allt själv =o( Och jag bävar ju ..Men nu ska jag väl inte måla fan på väggen direkt heller, drömläget är ju att hon är bra efter boxvilan så det var nån lättare sträckning bara.

Hon är iaf vid gott mod och ser inte ut att vantrivas fast hon har rumsarrest, väldigt gosig och står snällt lös när jag bandagerar hennes ben på kvällarna , visar inget nu det lilla hon valsar runt i boxen men så är hon på smärtlindring oxå.
Jag alternerar med att ta in nån shettis dagtid som sällskap, det uppskattas mer el mindre av dom intagna ;o)

Ridningen började igår igen, uppskattat av både barn och oss föräldrar ;o) Puzzel o Wilma skötte sig utmärkt enligt mig iaf.

Idag så har jag åkt på skotertur första ggn iår , kul förutom att jag knappt kan titta åt vänster nu, haha, inte klantade jag mig nå mkt heller, halkade ner bland nå småtall i ett djup dike i början när jag var för feg med gasen bara ;o) 

Nu är det snart Gladiatorerna !
Trevlig fortsatt helg alla!!

Kommentarer
Postat av: jennie

Tråkigt att DE börjar med att jävlas, hoppas hon e bra nu?!

2012-01-19 @ 17:44:48
URL: http://apotinshop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0