Sadeljakten är igång , igen...

Men jag hoppas på snabbare lycka denna ggn, lite lättare o hitta åt stor häst än små iaf.

Då har det gått 5 dar sen sist och lite har det väl hänt.

Erna har ju Jossan som klar favorit MEN nu har Zally kommit på att, är jag skitsur och rusar på henne så kan hon gå undan lite =o/ så är Jossan min en stund. Jag håller på Erna jag , J***a snorungeZally som tror hon är nåt....

 Zally har varit i farten och haft ett av sina utbrott. Annars är avståndet max en meter mellan E o J =o)
Ceve hade en provvända med att kaxa sig med men det har gått över nu.

Elektra får nu bo med Ceve i flyttstallet om nätterna och det går bra, Elektra är renligare än Zally och nöjer sig bra där.Ska väl förtydliga att jag har som en stor box och ett bra utrymme utanför så dom har skilda boxar.Det är min händiga far som bygde det i min ungdom åt min dåvarande häst Malina.( hittade ett par gamla bilder på det,Cissi är med där med ;o)
  
Idag fick dom gå ilag Bella o Elektra, första ggn på 3 dygn, Bella har varit mjuk o fin i juvret hela tiden, skönt ! var egentligen inte meningen att det skulle bli så idag heller men W råkade släppa ilag dom och hon häpnade för Bella pep o skrek o slog åt Elektra när hon ville tutta, så en liten rödskäck fick nöja sig med att vara bredvid mamma =o/ o äta på backen...

Varit iväg och verkat Pelle o Barre oxå, glömde ju att nämna dom i årsresume´n, men dom bor kvar hos Anna, på foder så länge.

Sen har Siv varit hit och kollat o mätt Erna så nu har jag ett hum vad jag ska leta för sadel åt henne, jakten är igång och jag har hittat ett par jag ringt på. Velar lite men jag tror det får bli en dressyr i engelsk modell för jag vill ju ha en western oxå och den har jag ju mest i skog o mark.

På Lördan tog vi en ny sparktur ! Nu satte jag sparklådan på min så Martin åkte med , Erik hade mycket draghjälp av Isa som fick jobba lite oxå då, syns hon tycker det är kul . Erik vart ju låg efter nån km så vi ändrade oss och Wilma tog o red runt homna själv (ca 2km) med Puzz medans vi tog en paus och knaprade lite äpple och vände tillbaks så möttes vi igen i korsningen man kommer ut . 

Idag har jag verkat Zally o Tilia, Z skötte sig bra och roade sig själv medans jag tog Tilia, grimman på golvet var runt öronen en vända ;o) Tilia fick jag klippa svansen nästan en dec på, så nu går hon inte på den själv iaf.

Sen har jag tömkört Erna, lyckades plocka ihop ett träns åt henne, hittade ett gamalt travbett som hon kunde ha. Nu vet jag inte om hon är tömkörd på volt såhär förr men hon skötte sig jättebra och sög på bettet så det vart lite skum, tror hon tyckte det var skoj med !

Wilma var med o borstade henne ,lite spännande är det ju med en så pass stor pålla " mamma hon är VÄLDIGT fin din häst" fick jag höra flera ggr =o) sen vips så var det en fläta av manen och en "knopp" av pannluggen,måste vara nå virus W har haha..Men jag tycker mer o mer om henne, hon är trevlig och snäll, märks att hon har börjat landa nu, äter mer avslappnat inne och har inte lika brått ut på morgonen, kanske förstått att Jossan väntar där nu ; o)Sen är hon ju väldigt fin oxå enligt mig då...

Nu var vi klar!

Hmmn, måste be Anna N om hjälp nu så Ceve o Erna kan få egna sidor sen behövs det fixas på länksidan med..Anna Hjääälp!!

Kommentarer
Postat av: jennie

Ja nog e hon fin allt...

2012-01-09 @ 22:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0