Nytt År ,Ny Häst...

Ja första inlägget 2012 här..
och Vad har hänt då??

Jo nyåret överlevdes, men Isa var nervigare än hon brukar vara, hästarna klarade sig bra , det small väl ganska tidigt här lite nu och då ,men det är på långt håll så det brydde dom sig inte nämnvärt i..På natten så brakade det lös närmare oxå men ingen var så nervös förutom att dom stod i flock , så jag matade väl höhögar där dom stod då så åt dom..

Det här med nyårslöften tar jag inte på så blodigt allvar, mest en kul grej,mitt löfte var att jag ska träna mig själv mera =o) Och det har jag ju skaffat medel för nu.
Marko lovade oxå att röra sig mera...Fast det räcker ju att han följer med oss på våra "turer" 4 ggr på ett år så har han infriat det löftet ;o) haha...
Ungarna tittade på oss när vi började prata o förklara vad som menades med det,måste ju bara vara idiotiskt att lova nåt var deras mening =o) !

Igår var det träning för W o Puzz också, ett par dåliga bilder kommer här..

Hon är ju ruskigt fin våran Puzzel..Kommer nog aldrig att tröttna på att titta på dom.

Måste försöka hitta en dressyrsadel åt henne, wilma har det lite svårt med hoppsadeln, hon blir frustrerad "meeen nu åker benen upp igen, jag når ju inte runt henne.." Syns lite på första bilden hon tappar balansen ibland en vända, sen är det vinkeln oxå.

Idag har jag varit o hämtat "travarn" jag var och provred, det vart så efter lite funderande både från min och hennes mattes sida.Så får vi hoppas vi kommer att trivas ihop och att det funkar med alla andra här på gården..

Erna heter hon och är en 13årig nordistravare.Hon är väl ca 1,45-1,50 hög.

Waoow, vart har jag hamnat nu då?? Det kryllar av smått här !

VEM är du??
Jag var tvungen o skratta lite för Bella fick tokryck riktigt ! Hon tokbralla o sprang och det pruttade som bara den*asg*
Jossan var cool hon, la sig o rullade mitt i allt..

 Det gick lugnt till annars,hon får gå med bella,Jossan ,Zally o Ceve nu först och hon markerade bara bestämt att "flytta på dig" genom att vända rumpan till o lyfte ena bakhoven var dom föör långsam så hytta hon till..

Åh sa Zdeno,det är grejer ivägen,jag kan inte kolla vad det där är=o(...

Erna har iaf fixat ett gisslan drama nu, Jossan är offret, hon vallar henne och hon ska bara vara med henne ,hon snusar och donar så Jossan vart nog ett föl nu helt appropå ,o) Få se hur länge J accepterar det...Ceve o Zally håller ihop o kollar på klumsan som invaderat deras revir...

Fick till en bild på Elektra oxå, hon ser fin ut om än lite långbent för tillfället. Jag gillar hennes linjer skarpt.

Sen är hon ju blöt o eländig nu men det är nog dom flesta i detta väder..Det trillade ner över en dec igår, som töar =o/ och dom har ju lovat mer, men en fördel är att det är före för barfotapållar igen !
Och tidigare ikväll var vi ut med sparkarna en 3 km,Wilma red ju såklart.Men kanonföre för sparken var det , är väl sandat snart antar jag och då e det kört igen.Hoppas vi hinner ut imorgon oxå.

Nu ska jag gå ut o ta in dom, se om det är en ny kungen jag fått, han kunda man få jaga lääänge innan han lät sig tas om det inte passade honom =o/ Vill hon inte komma tar jag Jossan DÅ kommer hon =o) Syns hon funderar vem jag är.
Hade´!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0