Vintern kom med Besked !

Hej o hå vilken helg!!
Jag har velat ha vinter länge och det fick man ju !, synd bara att allt ska komma på en ggn i vinande fart...
Fredagen så vart det lite ändrade planer, Wilma fick ta en av ridskolans hästar iom jag tyckte det var onödigt att ge sig ut på oplogade vägar på ca 3 dm om inte mer..Dessutom vräkte det ner hela dan o kvällen så sikten var inte det bästa .Iom att lördagen var uppbokad med dressyrträning och avlämning av Barre så räckte det ...
 
Jag var faktiskt orolig att ungarna skulle komma säkert hem med taxin, och Wilma berättade att det varit nära några ggr att hamna i diket, ush så ska det väl inte behöva vara?? Men ja våran väg har inte sååå hög prioritering ,och visst det kan man förstå men iaf...
Men jag blir lite förvånad för vilken hysteri det blir, med klass I varningar osv !?! Jag menar det ska ju normalt vara VINTER nu så varför får alla en chock och kör i dikena överallt?? när det väl kommer snö, jaja..
Det kom ju lite i onsdags oxå, och Erik lyckades dra igång skotern själv och pluttrade på när jag kom hem från o hämtat Martin, vem orkar vänta på mamsen? ;o)
Jag ljuger inte men jag höftar på att han åkt upp 2 tankar med skotern sen i onsdags. vägen och ja nästan hela gårn var tillplattad av skoterspår ;o) vem behöver ploga här?
 
Mellisdags...Sen ut igen..
 
Iaf så vaknade man på lördan av att det var lika mycket snö igen ! Bara ut o skotta o ploga av då sen på med transporten, gratisträning blir det, Marko kör traktorn och jag går och skottar fram överallt där inte han kommer åt riktigt..  Efter jag knäppt nåt ev "sista" kort på honom i min ägå hemma här sen iväg i mylsen..
Han fick bo i spilta medans Wilma o Puzz tränade för Jenny i dressyr en halvtimme, tror nog både barnet o pållen saknat jenny !! Det har varit spänt o springit den sista tiden på fredagarna , men se efter 5 min nu så vart det den fina lugnare bruden vi vet finns ...Så synd att hon slutade på klubben, hon förklarar så ungarna förstår lättare, vilket är en fördel när dom inte har en vuxens kunskap.Vi ska försöka börja träna regelbundet för henne efter jul..
Efter ridningen stoppade vi in Puzz i en box och åkte iväg med Barre, mot Ismyra !
Väl där så låg det jättefint på en liten kulle. och när man kom in i stallet som var 4 år gamalt så insåg man att man har det lite enkelt, "om man hade pengar" så hade jag nog planerat ett nytt stall jag med...Men jag får nog fortsätta drömma jag och vara glad för det jag har. =o)
Waow, sa Liam, det kommer nån,tror jag...Eller vad är du för en liten lurvboll??
1,75 över havet så vart ju Barre inte så mkt att skryta över i höjdväg iaf..
Dom nosades och ingen skrek el pep, sen tog Liam ett lovenap i Barres öra och stod så," min nya gosenalle " såg han ut o tänka.. Haha ,Liams huvud var lika långt som B hals..
En stor o fin box med MAT i så var det inte mkt att fundera över ansåg B.
Hallå!
Det blir en lägre dörr åt honom om han blir kvar .
Wilma vart helt plötsligt en 4 åring ;o)
Sen åkte vi och på söndagsmorgonen fick jag en bild med texten att "Nu är vi ute och myser och äter tillsammans"
Och på söndan så tickade tempen ner o ner.-25 höll den sig på när jag gjorde kväller.Självklart krånglade vattenkran men med varm vetekudde och tålamod sisådär en 10 min så kom det vatten.
Under dan pyglade jag med att få ordning på alla möbler som inte kunde vara kvar när vi meckade ihop Martins nya säng.
Vi var tvungen o ställa nånting för annars har han rullat ut, så då bytte vi plats med köpmannadisken och Martins "gamla" säng då.
 
- 30 var det i morse. liite väl så här för en nybörjare , ändå fryser jag mer när det har varit det här råa kallan som varit tidigare, nu biter det o värker mer i ansikte o händer men ja friskt kan man väl säga ;o) .Bli kul o se hur länge det håller i sig. Vi fick ju Vinter iaf!!
Måste ta mig till ladan o hämta kälkarna, blir alldeles körsugen i denna snö!
Ska ta tag i Ceves inkörning ordentligt nu så vi får sätta för snart.
 
Ha det bra alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0