Julen är här ! och redan över ;o) ...

 
Ja vart börjar jag??
Wilma var på julshow och  prisutdelningen med mormor, min kropp värkte så f***nat så jag låg kvar i soffan hemma.Hon var snäll o filmade lite snuttar så jag fick se lite av den iaf.
Det var en skaplig buckla !!Så nu pryder den hennes hylla.
Tänk så jag drömde om en sådan där rad när jag var i hennes ålder, men jag håller på och fixar den nu istället!
 
Vi var och julhandlade samnt hämtade en riktigt fin rockard åt Baron som hans ägare köpt, synd att jag inte slog till före, för jag hade kikat på annonsen tidigare ;o) för den var riktigt fin med ställbara skaklar och svängel.. Men ja Barre får ju en fin vagn nu istället då.
Vi levererade den samma kväll  på hemvägen och Marko träffade Liam då och ja, haha ,han backade när Liam ville hälsa på honom, HUR kan nån våga rida på en så där STOR häst var hans spontana kommentar..Tror han uppskattar Erna och mitt gäng mer nu ,Fniss...
Min Baby in the Box, ser ni henne ? Knäppt med min mobil så inte det bästa ,som vanligt...
Hallo matte det är tomt, FYLL PÅ !! Jag har termiter, inte skojigt!!
 
Sen dök det upp ett jättefint JULKORT från Trine och Crispa ♥ , Tusen Tack Reetta !! Det var ett superfint kort på Verano Lee v.d Sandkamp ( rättstavat?) Trine är ju dräktig med honom och kanske även Crispa.Ska försöka scanna in det i datan sen.
Själv har jag inte hunnit fixa med julkort  iår det har säkert många märkt redan och jag  har lite dåligt samvete över det...Men hoppas ingen tar illa vid !
 
Jag har börjat ha Feibeé o Farina inne om nätterna så dom blir mer hanterade och mammorna får gå ute o äta på sig, Tilia behöver ju det hon . jag bestämde mig för detta när jag tog in Farina för lite verkning en kväll och jag hörde nån klampa runt i stallet, det visade sig vara Puzz som kommit in , översta tråden bredvid hagöppningen var nere och hon hade hoppat över,( förmodligen har hon o Tilia haft en skärmytsling, dom vill inte ge sig nån av dom vem som e boss, suck...) Cissi oTilia stod så fint vid öppningen o väntade..Vilka väluppfostrade damer....
Så därför får Puzz vara guvernant om dagarna nu ;o).
På självaste julafton gav jag mig den på att nu SKA kälken fram !! Och va 17 lite spännande ska det bli, vi tar inte säkra Cissi för att hämta den. Nä vi tar Zdeno ! Han har ju inte blivit körd på  1,5 år iom att jag inte haft nån sele som passat riktigt men se nu har han grovnat (fläskat ) i sig så med selunderlägg så kan han ha min loksele..
Han såg mindre road ut när jag med snöskoveln o han i grimskaft plumsar ut i skogen mot ladan, jag resonerade som så att skulle han INTE gilla mitt påhitt orkar han inte skena sååå långt med käken iaf ;o), haha, det lät riktigt bra va?
 
Iaf så knyts han fast i ett träd medans jag skottar fram portarna, resten av gänget kommer oxå för att se vad vi hittar på..Ceve ska ju helst stå bakom min axel och vara med hon. Men faktiskt så lydde hon och stannade utanför ladan medans jag släpade ut kälken.
Sen till den spännande stunden!, hämta Zdeno och spänna för då, nu vart det inte  ett dugg spännande för han stod som ett ljus hela tiden och gick på som han inte gjort annat i sitt liv fast det sprutade shettisar och en tinker samnt en nordis runt honom...Så då var ju min dag gjord!♥ Tänk att man kan bli på så bra humör av  bli svettig bakom en shettis.
Fick några bra bilder på Pelle oxå, han var ju tvungen och gå utanför deras stigar i hagen när Zdeno kom och gick med lustiga grejer på sig.
Både mamma och pappa kom och vi åt gott och väntade på tomten, svärföräldrarna kom dit oxå alldeles innan tomten kom, massor av klappar delades ut och  Martin var inte ett dugg blyg.
Wilma fick presentkort på Hööks för hela summan av 750 kr sammanlagt så hon dök rakt ner i katalogen för att kolla ...Tror alla vart ganska nöjda med sina klappar, själv fick jag en ny kamera ! Kanon eftersom den gamla säckade ihop.
Min julklapp till Marko vart han glatt förvånad över som tur var, haha, han är nu ägare till Jossan ♥ Det trodde han nog inte jag skulle göra, han har tjatat att han vill vara ägare till henne meeen jag har väl inte varit så pigg på det....Har ju velat fått hennes RS klart och inte vetat om jag egentligen velat ;o) Men vad 17 man får väl bjuda till om man ska främja intresset för framtida sällskap på utställningar mm ;o).
Och nu behöver jag inte ha så dåligt samvete för att det är många shettisar här, nu äger jag ju inte alla, tycker jag e väldigt slipad jag , fniss..
Sen håller Erik på att dissekerar legenden om tomten =o/ för han hade en lika ring som Marko ??!Snacka om att vara observant men tomten kan ju oxå ha ring...Eller hur?
 
På Juldagen så var alla upptagen med att dona med sina saker och på kvällen så verkade jag Cissi och skjutsade iväg henne. Hon ska vara sällskap åt ett halvblodssto i 10 dagar, hon befinner sig bara utanför Edsbyn och har även ca 150 st får !! som boxgrannar, ahh o det fanns lamm så toksöta lamm....Frida hade även ett par täcken och sälja så nu har Erna fått en julklapp med, ett rosa o grått vintertäcke med döskallar på kanten =o).Wilma vart liite avis kan jag ju säga.
 
Det ska ju knopas ihop en årsresumé här oxå, ska se om jag lyckas knåpa ihop den senare,annars dyker den upp inom kort!
Sköt om er !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0