Ojoj,vad vackra Tinkrar !!

Jag ska väl börja med o lägga in nån bild på nya transporten jag lovade dig C.


Det är sadelskåps dörren på denna sida

Inne..

Nu är det tyvärr inte lika rent efter att Ceve bott där en halv dag...

Vilken lyx det är! både för oss o pållarna..

Iaf så la jag mig 00,50 efter att fixat matsäck mm, och vaknade runt 4 när Marko klev upp, han o Erik med svärföräldrar tog sig ner till Skövde och införskaffade en nyare Transporter han hittat och ska ha som jobbarbil, hans vita Caddy brann upp för nån vecka sen när en anställd skulle iväg till jobbet..Kl 7 på morgonen ringer telefon av en knäckt kille, "bilen brinner!?!"
KOMPISAR!

Iaf så masar jag mig ut för att fodra till 5 och får ett abrupt uppvaknande, Ceves svans är full i skit igen!! Fast jag gjort ett paket för att skydda den kvällen före, man ska ha spilta...Då har hon inte kunnat lirka sig ur det =o/ kollar vidare och jovisst ! har inte madam ,som är så renlig av sig med att skita på en fläck bara, lyckats SOVIT med halva huvudet o halsen i sin skithög !?! SMÅ PANIK....
Tror nog aldrig jag varit så snabb med att tvätta av och gnussa, Ceve såg alldeles förvirrad ut,"va håller du på med matte?? man ska SOVA den här tin på dygnet ju !"
Wilma kom ut oxå och med förenade krafter ,transportskydd o sopsäck över svansen så kommer vi iväg..Vi skrattade i bilen, Ceves min..,Öhhh?? prasslande svans o ut o åka låda nu?! OK...
( Pausbild..)
Efter en felåkning hittade vi dit, då höll bruksproven på så vi hann precis. Hann titta oxå och ett av dom första stona bet sig fast på min näthinna, Fen Rosie hette hon tror jag.Vi hann inte kolla så mkt innan vi gjorde iordning Ceve, det var iaf lite att gnussa på. Sen in på ring,vi gick sist av 3 st ston.

Jag har ju ingen aning om hur en Tinker ska visas /se ut och aldrig sett en utställning med såna tidigare, inte har väl jag tänkt på det när man varit på ex dalarnas utställningar med flera raser...
Iaf så är jag supernöjd och glad, Ceve skötte sig riktigt bra och knallade på avslappnat, visst kikade hon på lite saker men gick på iaf. Jag insåg att hon nog är ganska liten när man såg andras ;o)..


Men ack så fin !!  Papparazzi är bästa Wilma!

Ceves halvsyrra Ulsekes Candence,

som gick etta och 40p! Hon var större och mer välutvecklad som synes,och rööd.


Sen rangerades vi och vi hamnade tvåa!!  Som vanligt när domaren som var Elisabeth Ljungstorp och Anders Thorell ,sen ska läsa upp kritiken så minns jag inget,ska det vara så svårt att minnas, men jag är så spänd över siffrorna så kanske det som gör det? Iaf så minns jag lösrykta ord som feminint sto, bra överlinje,ngt kort kors, avspänd...Sen kom den 88877 =38p första Klass !! Oj så glad jag blev!!
Min lilla stumpa !!

* Feminim välproportionerlig.
* Vackert Huvud,välformad hals,bra överlinje, ngt kort kors.
* Nöjaktigt Korrekt.
* Avspänd,ganska vägvinnande.
* Lätt men kort.
Jättebra kritik tycker då jag iaf. =o)

Sen lastas in och äta lite för oss alla, pang sa det så fortsatte dom igen, Wilma knäppte lite bilder, lägger in några så ni får se..
   
Lägger in en bild på Chewejo med ,Ceves far.

På slutet var det dags för avkommegruppen då, där var vi med igen då, nu var det två grupper och den andra vann o Chewejo tvåa, som dommaren sa, Limeric Boys grupp var jämnare den vi var i spretigare och det syns ju lite på bilderna.

Grattis till er!! Dom var mäktiga att se samlade där och så lika färgmässigt. =o)

Det är först Chewejo 40p,Candence 40p, Mariebols ängla-Lii 36p, Ceve 38p och Nolbackens Gabriel 39p.
Var tvungen o hålla avstånden när stoet bredvid mig var brunstigt o skvittig o 2 års hingst på andra sidan, vi var ju minst ;o) men stod nog stadigast still under den stunden det varade...
Sen var det Finaler och till slut stod då BIS o BIM.
Stort Grattis alla nöjda!

Bis -Romany Kate 44p.

Bim-Limmeric Boy 42 p.
Avslutar med min stumpa då, som tycker att nu orkar jag inte mer...

Nattinatt!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ett steg in i en ny värld gick ju kanon, grattis till fina resultatet. Tjusig transport, lite mjukare och mindre skramlig än föregångaren som de ser ut :-)

2012-08-04 @ 23:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0