Oj vad det rullar på...

En snabb uppdatering kommer här...Och jag missar säkert hälften ;o)

Vi var på onsdagen ner till Bollnäs ridklubb och W o P tränade i hoppning för Gaby Y S., Vendela och Mirre tränar där så vi testade och det gick skapligt , så vi funderar på att träna lite där om man kan vara med strögånger. Nu åt veckan får vi reda på om det går att köra så.  

Torsdagen var det småstjärnorna på skolan och Erik var med , modiga kille!, med sean bananlåten. Jag får nästan ångest och blir gråtmild när man ser hur han blir SÅ blyg och stelnar i men sen kämpar och lyckas studsa runt lite iaf..Sen var det LOV !! 

 Vi följde med på tävlingen i Orsa och det gick bra för Vendela, två andraplaceringar vart det och en mycket trevlig dag !
Vi hittade självklart nånting att shoppa oxå =o/ Pannbandet och huvan, som för övrigt min snälla mor sydde av öronen på *asg* annars hade hon kunnat slå Erna i örlängd !

Sen var det ju påsken och den märktes väl inte av såå mkt, påskharen hade hittat hit så det vart lite letning på lördagen och vi ett litet påskbord tillsammans. Grannarna har varit här så Erik har haft skytteltrafik med Joakim hela veckan..
Jag pysslade lite extra med Tilia oxå, drog av henne mkt päls och verkade och tvättade hennes juver.

Veckan som varit har väl gått men det har varit gråkallt och regnat och blåst så det har inte varit så kul att vara ute.Har fixat så Cissi sover i flyttstallet nu oxå.Hon släpper inte lika mkt päls än över magen men det kommer säkert....


På fredagen var det ridning och Jennie H var och dömde dressyrtävlingar så det var Kent som körde lektionen, lite kul tyckte Wilma. Dom tränade lite hoppning, som uppskattades !( för på lördagen var det P&J  som hägrade. Jag hade anmält dom på 60 cm så det var lite spännande för Wilma =o) !
Hon donade och putsade och jag fick ORDER på kvällen att klippa !! Puzzels man ,så jag lydde...Och det ångrar jag inte (faktiskt) för jösses vilken hals hon fick!! Och JA ,jag har glömt o knäppa kort =o(....



På fredagskvällen så smet jag o Erna ut på en liten tur själva, mitt huvud behövde det, efter en veckas sjuk/gnällig Martin och extra barn på gården skrek hela jag efter att få vara själv!! Nu har ni bildbevis oxå,jag ville inte lägga ut men W har knäppt och trugade så ok..=o/Och Ernis vill inte stå still...Det behöver vi öva på...


Det här är det enda !?! kortet jag kom ihåg o knäppa, framhoppningen och W oP är den LILLA gröna pricken på höger sida av kortet när dom skrittade igång, sen vart de full huggning så jag glömde totalt bort kameran i fickan....Klantiga jag, dom var så fina men ja det blir fler ggr.

Iaf så var Wilma första startande på 60 och dom skötte sig superfint ! Bra flyt och enda smolket var att hon tvekade och stannade till framför en oxer men W var med och drev så hon hoppade från stillastående så det vart ingen vägran, och Wilma var duktig och tittade upp/framåt och red på bra!! Jättekul!

Och Carola har hittat en bra debuttävling åt oss, i Svärdsjö , med clear round klasser den 19 Maj så dit anmäler vi nog.

Idag så har ju Tilia tiden el inte egentligen, jag har räknat lite fel på båda , jag har tagit 335 dygn på sista betäckningen/brunstdan, och då brukar dom räkna 330 dygn =o/...Men ja ingen föle än iaf men hon söker mer kontakt och vill vara med mig mer än vanligt tycker jag så det märks ju. Dotty kom 10 dygn över beräknad så jag är inte orolig än..Och endel säger att är det hingst går dom gärna över....Suck ;o)

Vi har även varit ut o ridit ikväll, och Vendela o Mirre hängde med, Erna blir lite taggad och jag hade lite sjå med o hålla henne ett tag, man blir ju lite jollig när man har ungarna med oxå OM hon skulle dra så kan det bli dumt, för min del med =o/ MEN det positiva är att min rygg protesterar inte !! än iaf.
Ha det gott alla !

Och Tack för påskhälsningarna !! Jag har inte skickat just nå men önskar er alla en trevlig fortsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0