April väder...

Sen sist jag skrev så har det verkligen märkts att det är ny månad, det har varit strålande sol, regnat rejält, blåst , haglat och snöat och -10 i kyla ....=o/

Puzzel har fått påfyllnad med stelkrampen samnt så grundas hon med A2 nu då. Elektra och Zally har fått andra sprutan så nu väntar vi i ett halvår.
På fredagens ridningen var det ovanligt tyst på Wilma,hon har ju varit utan röst och mest väst eller pipit .Dom hoppade studs och la en volt i galopp sen en studsserie igen, nyttig träning för dom, enkelt men man måste vara med o styra o titta för att det ska bli bra.


På lördagen klev vi upp tidigt och åkte till Bollnäs,Ponny dressyrtävlingar var det där och Vendela tävlade Mirre, det gick skapligt med tanke på att hon inte lagt ner nå tid på att träna just, dom gillar att hoppa dom =o) 
Men himla bra för mig att vara med o se hur det går till osv. Vi kanske följer med på fredag till Orsa oxå, hopptävling då.

Efter det så svängde vi in i Älmesbo, där var det mer häst att titta på, men ardennrar o nordsvenskar , Timmerkörardag hade ardennerklubben ordnat ,och man blir sugen , om nåt år ska jag o Ceve dit o visa att Fläckiga kan oxå !!..


Ett kort på Della som jag hade i några år, hennes debut i skogskörningens konst och vi har dragit fram all björkved där =o)

På em så vart då Martin febrig, 40 grader och diare´så han har varit hemma hela veckan .Först inatt har vi vaknat bara en ggn, känns som jag fått sovit i 3 dygn nästan ;o)...

Så på söndagen var det dags, Provet för Grönt Kort i ridning...
Väl där så var det nytt för i år att man INTE !! fick ha några TR att slå i...Men runt 17 tiden fick jag et Sms, Grattis du har klarat Grönt Kort kursen!  Phuu...

 Och igår var jag o Wilmis ner till ATG i Gävle med Puzzel för slutmätning. Väl där var dom trevliga och informerade bra. Puzzel är 127 cm över havet och då drog dom av 1 cm för skorna. Hon fick väldigt fina vitsord av mätmänn och veterinären, som för övrigt ville köpa henne när Wilma växt ur henne.=o)

Avslutar med lite nostalgi ,tre generationer, min första häst Malina 21 år ,hennes dotter Melissa Spin15 år och hennes föl Melina Spin 4 år..


Min läromästare...

rara Melissa...

Underbara Melina som jag planerade ända från betäckning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0