18 dygn över....

tiden är Tilia nu =o/ tänk att det ska vara så drygt att behöva VÄNTA så länge !!! Håller ju på att dö av nyfikenhet jag,
i tisdags trodde jag det var på gång, hon rullade och hade sammandragningar samnt så var det grumligt ur spenarna
men se istället så fick jag ett sms av kusin då hade hennes Dilba fölat en hingst !! Hon lämnade sina ston ca 2 veckor efter mig.
Crispa har ju tid nu hon,hoppas att det går bra för dom! 
Tilia kikar ut i hällregnet i fredags.

Nu ikväll så har hon pyttefnytte små vaxproppar på ena spenen och jag
tycker det börjar bli lite grumligare igen men ja det har det ju varit förut och det inte hänt nåt =o//

Det har iaf varit underbart väder här idag med solsken hela tiden, det var det igår med men då blåste det kallare...Jag var iväg o gav Pelle o Barre påfyllnad med stelkramp och lyckades fånga nån bild...

Han fäller som jag vet inte vad men det ska bli kul o se under allt.

Wilma tjuvknäppte så jag vart med....Pelles mansvall gillar jag skarpt...
Mamma Cissi ser ut som ett V tycker jag ;o) Hon ser skabbig ut men det går ju inte göra så mkt när hon inte fäller fullt ut än...Spännande o se vad som bor där inne, ca 14 dar har hon kvar.

Vi stannade till hos Bo oxå, tänkte fråga om han hade kvar sin w-sadel men den hade han sålt med Avito, avelshingsten han hade förr..Istället tog han oss till stallet och där fanns denna herre, Tudor !

En 11 årig ? godkänd ffuxhingst..

Wilma var lite imponerad hon.

Var ut och fotade lite efter regnet i fredags, mina pållar uppskattar sand....=o/

Varenda en hade rullat in sig ja inte Erna då...

jag fin matte??

Vilka lortgrisar jag bor med sa Erna.
Nu ska jag kolla lite tv innan kvällsrundan, Ha det gott alla !

Kommentarer
Postat av: jennie

Drygt att vänta, Dillba gick ju över nästan 4 veckor med turbo, fick 3 veckor tidigare med Flinga och fick Ärnst ganska bra i tid "som jag räkna" trots att ingen sett nå språng, men hon brunsta när jag lämna så de blev väl direkt. Hoppas både tilia och Jenka får i natt :-)

2012-04-29 @ 22:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0