utställningssäsongen avslutad för oss!

Och inte kunde det gå nå bättre heller !! är så nöjd o glad över både barn o pållar o kritik.

Vi behövde inte stressa och både Erik o Marko följde med till Hedemora.

Väl där så börjar ju nerverna dallra för mig,
Tilia är inte visad sen -07 och jag vet att hon kan vara lite stark o taggad, och Wilma ska visa henne..Sen så ska jag ha lite skäll själv för jag skulle ha övat mer med Jossan men tiden har inte riktigt funnits som jag velat. Men ja det gick ju bra ändå, inte nå mkt stilpoäng för oss, vi vart ju ensam i ringen oxå tråkigt nog,men  hon kammade hem fina poäng ändå .Och nu har vi hela vintern på oss för träning.

Hennes rad blev jämna fina 5*8 = 40 p Guld, med kritiken.

* mkt god rastyp.
* Vackert huvud,naturlig resning,välformad rygg ,brett kors.
* Harmoniskt benad fr sidan. Rel korrekt.
* Taktmässig skritt.
* Energisk trav.
Glömde av att knäppa "finkort" på henne. Sen gick vi vidare då .

Sen vart det då Wilmas tur, hon var ensam oxå men det visste vi om.

Hon skötte sig så otroligt bra, ställde upp henne perfekt, skrittade i ett jättebra tempo, o travade på bra med henne.
Jag blir så mallig att hon är så duktig !!
Domarn sa när han läste upp kritiken att " det var banne mig den bästa visningen hitills idag , hon ska ha pris för det"
Så hon fick en jättebra väska som hon kan ha o förvara endera hjälmen el borstar mm, samnt en sån där klurgrej så ungarna var sysselsatta under färden hem...;o)
Sen gick ju dom oxå vidare..

In  i unghästringen så var vi tre st, vi fick lämna den som nöjd tvåa, ettan vart ju senare BIS av alla raser på otroliga 45 p!! Det var Kölnäs Ohna, Stort Grattis till matte Gunilla. 
( hihi ,historien upprepar sig, i Söderhamn var vi tvåa i ringen, eft den som blev Bis på 44p då.)

Iaf så vart Tilia mer o mer taggad och jag fick ta henne en stund. Sen var det dags för stona då, Wilma gick först av dom fyra på ring, en åkte ut..


Och sen var det Wilmas tur. Och vilka poäng hon fick Tilia !
Hennes rad blev 98897 = 41 p Guld.

* Utmärkt rastyp.
* Vackert huvud,naturlig resning,välutvecklad bål, bra rygg och kors.
* Harmoniskt benad från sidan,Rel korrekt.
* Taktmässig skritt med utmärkt steglängd.
* Energisk, markbunden trav.

Det var ju lite otippat med SÅ bra kritik.Men ändå skönt för jag tycker ju hon blivit vackrare med åren och det tyckte domaren oxå , det var han som premierade henne som treåring med.Nu får vi träna traven på henne.

Som vanligt var det mkt trevligt folk att prata med, Vart lite svettig när Maj o Pernilla kom, kul, men tänk om jag klantar mig med deras uppfödning, men ja jag lever, så =o)
Och Stort Grattis till Anna med ! Hennes fina Furunäs Ginette blev resBIS på 43 p, så det var shettisar på toppen idag !

Jossan växer hela tiden , hon tittade lite i början men sen så hänger hon med så snällt och finner sig..Min Vackra Brunskäck!!  Jag måste få prata lite med dig Tilia..

Ha en fortsatt trevlig helg alla!
Och Tack för alla Grattis här o var !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0