Trist väder...

usch nu är hösten här...=o( Det har regnat från o till sen  måndags kvällen nu. Jag skulle aldrig skrivit över det vackra vädret i måndags...

Så det har varit begränsat med sysslor här, iof så har det jagats älg i tre dar så då har jag flyttat hästarna under tiden men idag så fick dom flytta tillbaks och Elektra o Ceve fick nånting att undersöka ; o) .

Hjälp ! den kanske dödar mig...


Nej då, då stampar man ihjäl den först, om den lever...


Men vänta !! Man kan kanske äta den??...Tror du??

Måste bara göra mindre bitar av den först..

Nä det var bara en onödig grej....

Jag fattar inte vad den ska göras med ju...Tänker Ceve.
Dom ser så söta ut tillsammans , helan o halvan...=o)

Nu ikväll så ville Wilma prova o tömköra Puzz , så jag var ut o hjälpte henne med selningen då sen så..

Haha det går lite fortare än med Cissi detta.

Men på slutet så började dom förstå varann bättre, W vart alldeles exalterad en vända "Kolla mamma!! hon går på tygeln med mig!!" Sen tog jag o tog henne på volt en vända och hon är så himla trevlig denna tjej, på tygeln i trav o galopp i båda varven i lugn takt. Undrar om jag kommer att lyckas lära Ceve det?? Hoppas kan man ju..

Imorgon så får vi se hur det kanske kommer att gå på söndag, då ska vi hoppa på ridlektionen.
Och det kommer att bli ponnyridning på marknaden, jag tar med Cissi o Tilia, Carola har Skrållan OM det inte spöregnar vill säga men dom har lovat fint väder iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0