Ännu en hektisk helg till ända...

Fredan var det då hoppning på ridlektionen, tyvärr vart det ingen bana som vi hoppats på, utan två hinder som dom fick öva på...

Min mor hämtade upp Martin på ridskolan så han har sovit två nätter hos henne, Stort Tack igen ! Annars så har det nog inte funkat så bra i helgen..
På Lördags morgonen var det till att verka Tilia och sen borsta upp dom lite o lasta o packa. Sen iväg till Homnamarknaden och ha ponnyridning.

Vädret var kanon och det ramlade in lite barn men inte alls lika mycket som i fjol. Men några sa att dom kommit enbart för att dom visste att vi skulle vara där =o) Endel red en runda på alla tre shettisarna och var lyckliga.

Tilia ser makalöst fet ut, men lite missvisar det för hon har en 13" liten sadel. MEN hon är oxå en pärla, hon skötte sig lika stabilt som Cissi gör. När vi avslutade så fick Vendela o Wilma rida hem Skrållan o Cissi, ett jättespännande äventyr tyckte dom =o), Det är iaf några km dom klarade av själva.

Utsikt från våran hörna.En massa bilar var det..

Sen hemma igen så var det dags att packa inför dagens äventyr då ;o) ..
Lite dåligt samvete har jag iom att Puzz inte har hoppat nån "riktig" bana då, men men vi får ta det som det var, vi måste ju börja nånstans så whatever..

Wilma packade o la fram sina kläder, äntligen skulle hon få använda sina vita ridbyxor hon fått i present ! Vi kom upp o lyckades få oss i ordning samnt så var W ute o flätade Puss innan lastning.

Visst är dom fina?!

Puzzel var lite på tårna när vi gick ut för att värma upp, massor av pållar som sprang o hoppade lite här o var...Men efter att fått gå o kolla så red dom in på framhoppningen ,men båda var spända och det inte ville flyta på, Wilmis  lyssnade inte så bra på mig så Carola gick o pratade lite o VIPS så hörde hon ;o) Sen så kom luttrade Vendela o Mirre o hoppade före dom så då fattade Puzz oxå bättre vad W ville..
Vendela o Mirakel,, Stiliga dom med!

Jättetack alla tre!

Sen blev det då dags att gå in, jag stannade inne i manegen utifall..

Puzzel såg flaggvakten o saktade in vid första hindret, men sen hoppade hon STORT över o jag såg att stigbyglarna for för W men hon satt kvar och fortsatte vidare, andra hindret var en två kombination =o/ Det har hon ju heller inte hoppat (iaf inte med oss) men hon hoppade första o saktade in igen o hoppade nästan från stillastående, sen flöt det på liite bättre. Men dom kom runt felfritt och visst vart det rosett! 
Tekniskt o stilmässigt var det ingen höjdare men skit samma!! Huvudsaken dom fick komma ut o testa, och Puzzel är ju gudomlig !! Hon gör sitt bästa och hon kan ju verkligen hoppa, bara viljan finns så kommer resten sen med mer träning..



Jättekul tyckte både W o P !! Jag har lagt in några nya bilder på Puzzels sida från idag.

Det känns jättebra nu, detta har vi jobbat för sen Puzzel kom hem hit för 2 år sen. Nu är vi där,vi har fått upp kondisen och jag tycker då hon är jättefin nu, sen att vi har henne med på lektionerna och nu kan vi träna lite mer ordentligt.Ska bli kul o se vad som händer i framtiden .måste ju försöka ställa ut henne oxå, kul o se vad hon skulle få för kritik, men jag vet ju inte riktigt hur man ställer iordning en Welsh.


Sen så tog Marko bilen o transporten hem o hade lastat ur henne utan nå problem, medans jag åkte till Mia och hämtade några höns...Tack för dom !!
Räven den fräcka jä--ln var ju hit på fredags morgonen o knep två hönor =o( Wilmas grönvärpande o min lilla med hatt, så jag skulle köpa ett par tänkte jag men innan det var klart så fanns det 6 i lådan med hem, två är 7 v kycklingar än.

Men nu ska jag gå ut o natta så jag kommer i säng, det behövs.. Hörs!

Kommentarer
Postat av: jennie

Grattis wilma!! Å Ja linda, de är jätte fina kort på fina tjejer och hästar!!

2011-09-12 @ 00:18:26
Postat av: jennie

Ja hoppa de e grejjer de ;-) Synd de satsar lite på hoppning på ridskolan...

2011-09-13 @ 10:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0