Smått o Gott.

Nu är det ett tag sen igen!

Och det fortsätter och hända saker,
 Som många säkert sett så har jag nu sålt Trine och Crispa, dom går till Finland, Reetta heter deras nya matte. I skrivandes stund så är det inte riktigt klart hur dom åker, om hon hämtar dom själv eller om det blir transport.
Allt var klart och dom skulle ha åkt imorgon MEN så brinner den finska transporten!?! tur att ingen kom till skada.Så nu planeras det för fullt  igen! =o)

Efter en av turerna Wilma INTE låg i backen på Trinis =o) Kanske pga av att hon satt fast på släp när jag körde ;o)

Och våran fina Kråkan, Jag hoppas så innerligt att Crispa får sin föle nu , det är hon så väl värd .Och jag hoppas att Reetta tycker om dom så dom får måånga fina år tillsammans!

Annat som hänt är att Puzzel har blivit masserad och hon var rejält låst i vänster bog samnt på höger sida bak.Så nu är det en pigg framåt ponny som är mjukare i båda varven igen. Nästa vecka ska hon kollas igenom igen. Så jag hade rätt i att det inte stämde allt iom att hon haft problem med höger galoppen mm.
Till helgen så kommer det nog en sadelutprovare och ska hjälpa mig att fixa ny sadel åt Puzzel, det börjar bli dags för det nu.

Sen så har jag haft en minisemester, det var välbehövligt kan jag säga!!
Marko hade ordnat allt och jag visste inte vart vi skulle förrän mellan Malung och Karlstad.
Vi handlade lite i Mora sen hälsade vi på Carina i Malung, en rolig överraskning !  Marko sa "ring o säg åt henne o koka kaffe!" Så kul o träffa henne o co igen, även om det blev en snabbis.
Slutmålet var här!

Ett hotell från 1800talet med härliga salar o mäktiga utsmyckningar i tak o endel rum..Helt i min smak!

En härlig utsikt oxå!
Enda missen var väl att det är en massa rikt fintklätt folk, och där kommer jag i mina stalljympaskor och jeans =o/..
Men det rådde vi bot på, Marko var smått matt men jag hamnade i himlen en snabbis i en skoaffär ; o) innan jag hittade ett par för ett bra pris.
Så vi har slappat, gått på stan och ätit gott, bastat o solat ! Sen har vi varit på nåt köpcenter och det vart några julklappar där, JAG sa till slut att räcker det inte nu?? Det ni...

Ser ni ? enda nackdelen med rummet var ju sängen, den var så mjuk så vi inte kunde sova , fick ont i ryggen första natten men andra så tog vi bort ena madrassen och voila! så kunde vi sova gott en natt iaf ;o).

Mamma var hemma och skötte gården här, det gnisslades lite över hästarna men hon överlevde =o) Och Wilma muckade och tog in dom så det gick bra ! STORT TACK MAMMA, ännu en gång!!

Dom här dagarna har jag hunnit verka Trine ,Bella och Elektra. Jag gruvade mig för Elektra , hon har ju inte varit sammarbetsvillig men nu så skötte hon sig med bravur ,inte nå kast el stegring och vi gosades och knaprade äpple mellan hovarna..Jag måste få in nåt nytt kort på henne, hon är så söt nu.
Sen har jag städat vidare ute, måste ju få in allt o rensa innan snön kommer..

Lägger in en bild som jag lyckades ta på Martin förra vecka istället!

Kommentarer
Postat av: jennie

Ja nog njuter jag när han sover allt ;-)

Skönt med semester! Men vart var ni??

Hoppas resan går bra för tjejerna och att crispa får sitt Noble föl..

2011-10-29 @ 11:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0