Frost..

Nu är det skönt ute och jag har snart slutat slåss med tiden, kanske ikväll kan hönsen flytta in =o).
Det är att koppla elen, i dosor o lampor kvar.Ja o spåna upp då.

Himla fint blev det enligt mig då.Och kompostgaller är bra till allt möjligt ; o) Nu hoppas vi jag har ett fint,bra hönshus i mååånga år.

Sen har det flyttat in en ny kaninras hit med ! Holländsk Kanin heter dom, och jag hittade han efter ett repotage i ljusnan .Och självklart hittade jag en liten dvärgvädursflicka i en supervacker färg som jag tingat oxå =o/Om en månad är hon levklar. Så sen är det fullt med kaninkvoten här.Anna, som har killarna har köpt Böna och en av Smulans ungar, en sparar vi.

Redan igår kväll vart det minusgrader här, skönt tycker jag så leran fryser ihop.Är så vackert när det är frost.
 Sen kom Lasse med en laddning på 11 hösilagebalar igår så nu finns det foder till vintern med. Badkar åt hästarna har ordnats så det är oxå klart, mkt bättre så slipper jag fylla vatten varje dag flera ggr.

Snart kommer det kanske bli lite ändring här oxå.
Men mer om det när allt är klart. Ha en fortsatt trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0