Ännu en helg avklarad..

Så var det en ny vecka igen, hua vad fort dom rullar på...

I fredags så hade vi Puzzel med på ridskolan och det var några borta så det var bara Wilma o Agnes där. Det är ju bra ur en annans perspektiv iom att det blir mer träning då. =o9 Puzzel och Wilma blir bara bättre o bättre!

När jag o Erik satt och åt lunch på torsdan så fick vi oväntat besök !! Jag vill också smaka?!? Sa hönan...Och när hon kunde hålla balansen där skulle ju tuppen prova oxå men se han hade dålig balans han ,o trilla ner direkt...

På lördan så verkade jag Ceve, Zdeno o Zally.Alla skötte sig bra utan nå större bekymmer.Efter det så satte jag på Ceve longergrimman och testade det lite, det gick bra och hon fattade ganska fort vad jag ville . sen gick vi över lite konstiga vita pinnar på backen innan hon fick gå till hagen igen.

På kvällen var vi ner och badade och friserade Micro lite inför söndagens KM.

Herrn var pigg och allert, lite ovant för Wilma iom att han inte gör nå extra gratis annars.
Dom var taggade och Wilma sa själv att "mamma vi tar bort sporrarna, dom behövs inte..


Hoppningen började och Wilma var tvåa av tre startande, Dom red en fin runda på clear rounden
men tyvär slappade han över en oxer så en rivning blev det.
Sen var det KM klassen på 60 då.Där gick det oxå bra men han kom på att han var tvungen o skita så han vek av, men Wilma hann parera så det vart en volt innan hindret,men det räknas ju som en vägran då.Sen var det spökoxern igen så en till vägran vart det, men hon grälade lite la en volt o sen hoppade han. Men hon red jättebra med fina ridvägar ,bra tempo och mitt på hindren så vi var jättenöjda iaf ! Även om det inte vart nån rosett just denna ggn då. Hon hade kul och var nöjd det är ju ett framsteg, det är ju det det går ut på.
Vi har som mål att nästa år ska hon rida Puzzel där =o).

Sen kom Anna och hämtade Böna och kaninungen så nu har det minskat två kaniner här en stund....Smulan är med ungar igen =o/ Filur är pappa så vi får väl se hur det går då, hon kommer att få i helgen v43 ca.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0