Smått o gott..

Nu är jag här igen !
Och jag kan börja med att tala om att Trine o Crispa kom till sitt nya hem oskadda, och nya matte verkar nöjd iaf..


Kolla in ! En hel matlåda till mig!?!  Jossan såg riktigt salig ut när dom upptäckte mitt senaste påfund..Marko hade kommit över pallar och kragar i våras, och nu när jag rensade o städade hittade jag dom igen. Så nu är det två lådor i Zdenos hage och en i Tilias hage, men som den svältande shettis hon är så får Cissi INTE äta med henne, så jag ska ställa ut en till så Cissi oxå får äta torrt..

Annat är det i denna fålla, här delar man som bröder =o) Visst är dom snygga?
Zdeno och Zally blir nog fina parkompisar, bara Zally hamnar i samma höjd som Z, men hoppas kan man!

Det är lite tråkiga bilder nu, det var runt 15-16 tiden jag fotade men dom blir jättemörka el så är dom grålliga , längtar efter lite snö så det inte är kolsvart när man är ute...

Igår så var jag iväg med Puzz så hon vart masserad igen, det var bara lite hon satt nu i v.bog och h.bak så Lina trodde att vi kunde köra på nu och bara massera "vanligt" .Men märker jag att hon blir sne eller får konstigt rörelsemönster är det bara o höra av sig.

Jag har fått tag i en äldre brun stubben allround 15" normal mot vid, den enda på hästnet som jag inte fått tag på tidigare men nu så skickade jag bilder på Puzz och hon trodde att den skulle passa, hoppas jag oxå, den skulle hon skicka nån dag här så det är bara att hålla tummarna att den kommer...

Ikväll så tog vi en skritttur, med Puzz och Erik red Cissi, syns att hon tycker det är kul att hitta på nåt och Erik fick blodad tand så det blir nog fler turer framöver, det var så skönt att komma ut på promenad men jag är ganska säker på att Martin tycker det är lite läskigt ute =o) Det är då ingen risk att nåt djur ska missa oss ;o) isf är dom döv redan...Och nappen vart ju kvarglömd hemma..Till och med Valle (katten) hängde med på promenaden =o))

Väl hemma så muckades det sen var det dags för kvällsfika...I morgon bär det av till Huddik på sjukhuset, Erik ska till sköterskan och sen var det nån träff med andra förskolebarn med diabetes, det ser han fram emot!

Och jag ska sluta titta på annonser!! Har ju hittat ett välstammat sto jag är så sugen på, men jag ska ju inte ha nå fler nu ...eller? Att man aldrig lär sig. Ja vi hoppas hon blir såld så behöver jag inte fundera nå mer, suck..För funderar gör jag ju !!

Har försökt knåpa ihop lite text åt Zally och Elektra på deras sidor med, slängde ut en blänkare på Zallys morfar och har faktiskt fått lite info som man förstår ;o)
Han är livstidsgodkänd och fick bästa kritiken på bruksprovet, IBOP-AA.
 Samnt bild, han ser riktigt trevlig ut tycker jag, man kan se likheter på Zally, kul!

Kommentarer
Postat av: jennie

Sv. Ja hon blir nog inte lika hög som Sissi, dock större skalle antar jag och på grovleken bör dom ju bli ungefär lika i kropp men ceve får väl grövre ben :-)

2011-11-15 @ 23:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0