Lääänge sen sist...

Och det har ju hänt lite sen sist..Måste bläddra i min stallbok för att se hur mycket...=o/ Skärpning Linda!!

Vi har varit på en träff med diabetesförskolebarn, långt ord blev det och det gick bra, förutom att Erik vägrade gå med dom till Mulle Meck i Huddik själv så jag fick följa med och Marko fick vara med dom andra föräldrana och lyssna på lite fakta mm.

Kul för honom att se att andra barn oxå får sticka innan måltid o ta sprutor mm.
 
4 dagar senare var vi i Huddik igen för att träffa läkaren, det behövdes tyckte jag iom att Erik blivit förskyld och svarade inte alls på insulinet som han brukar gjort tidigare , men det var bara o fortsätta o öka givan o prova sig fram, sen låg "långtids sockervärdet"  bra ! det är på 42 nu och sist var det på 44 det trodde jag inte iom att vi testat mycket godis mm och varit upp högt i värdena ofta på slutet..,Men vi fick väl godkänt av doktorn så det är bara att fortsätta prova !! =o)

Dagarna där mellan Huddikresorna  så har vi hunnit skott om Puzz fram, hämtat hö, öppnat hösilagebal och det var ingen höjdare, kasserade över halva balen =o( inget lovande med tanke på att jag har 10 st kvar...
Ridit på lektionen med Puzz och det går framåt varje gång nu, Kul!
Plockat plant åt ridskolan och det gick bra, dom fick ihop en bra slant. Firat Jonas o Vendela och var ut o red med dom som bilden på framsidan visar, på farsdag , lagade sen mat och min egen far kom och åt med oss. Sen spöade han oss i kort, men man måste ju vara snäll och låta dom vinna på deras dag =o)

Puzz var riktigt taggad och kunde INTE skritta som folk så efter ett tag så bytte brudarna pålle och Vendela tragglade lite, till Puzz STORA missnöje...

Wilma är lite salig över att få rida Mirre ;o).Men lite orolig över om hon lyckas få stopp med Hackamoren...
Carola med sin Järnnia till racer! Och inge medgörlig heller, så då får hennes rumpa trona först istället då ;o)

Inte alla som kastar sig i skogen bara för att en kamera trollas fram..Haha

Skrållan o Jonas får hålla sig sist.

Har fått hem en ny kanin igen oxå, hade tingat en jättefin Chincilla manteltecknad Dvärgvädurshona som var levklar 5 nov. Tyvärr så vart några i hennes kull sjuka och fick avlivas ,däribland hon då såklart =o( så då tog jag en fin svartvit holländsk hona till våran Rummel ist. Molly som hon heter är väldigt fint och rätt tecknad för rasen så det ska bli roligt att ha henne här. Hon bor med Tova (kaninungen våran) i spisen nu och det går jättebra..Fick förövrigt laga och förstärka burar för Rummel hittade glipor att rymma ut från så nu är hans bur säkrad, han är en väldigt nyfiken o påhittig liten tonåring, men jag gillar den rasen mer o mer !


Har varit ännu !?! en sväng uppåt igen, fast ända till Birsta i Sundsvall denna gång, tog en julklappsvända så nu är det värsta klart!!
 Är alldeles chockad över så tidigt jag fixat dom flesta julklapparna iår,. sen sov vi över i Markos husvagn ,hem sen på fredan och skickade i Puzz i transporten o iväg till ridskolan och där sköter dom sig över förväntan, det märks att dom börjar fatta båda nu.
Sen blev jag o Martin förskylda oxå =o/ Så det mesta går på halvfart nu sen helgen.

På söndagen så lastade vi igen och åkte till klubben , Marko fick agera chauför för det var redigt halt på vägarna, väl där så har W o P ridit privat för Jenny, i en halvtimme och det ska vi fortsätta med för det märks att det ger mycket när dom kan ägna sig åt bara en.4 dec är nästa ggn.

Stubbensadeln jag fick hem passade ju inte heller, skit!  Men nu har jag fått låna en 14 " som passar tills jag får tag i en, antar att det blir en ny innan det är färdigt =o/ Alldeles omöjligt att få tag i en begagnad, 15" vid bom och svängd modell ska det vara, dom flesta är ju raka...

Avslutar med en bild på våran termit, han verkar kunna klättra överallt !
Marko är snart slut i sina nerver ;o) ASG..

Brrrummm ute!

Har missat en massa men det är nog inget av intresse, eller jo ..
Elektra har ju blivit 6 månader igår ! och kameran dog såklart men imorgon ska jag ta lite bilder..Hon är lite gänglig just nu men fortfarande en fin liten donna enligt mig då =o)

Nästa gång vi hörs så har jag passerat en halvgräns till ;o)

Kommentarer
Postat av: JENNIE

HALVGRÄNS?? Bäbis nr 4 på gång?! Kom och prova sadeln du, den är absolut inte rak!

2011-11-22 @ 23:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0