Maj o 19 dygn kvar !..

Äntligen är vi ännu närmare sommaren.
Och nu har Bella bara 19 dygn kvar....Det är ju med viss bävan man ser fram emot fölningen, en dag i veckan nu fick jag ett samtal från Carina, då var hennes Amitza på strömsholm med felläge =o/ Dom fick ut fölen men som jag förstått så är hon inte riktigt pigg än, mitza...Jag håller alla två tummar jag har..

Bellas mage har åkt upp o hamnat längre bak så att säga, samt vilar hon mkt nu så det börjar nog bli tungt, hon har även fyllt juvren mer. Idag låg hon i hagen o vilade så jag gick till henne o hon myste bara o pustade vidare medans jag kliade o pratade med henne, det är ju ett bra tecken på att dom litar på en iaf.Hon har även börjat att hon kommer o vill prata med mig oftare, så lite har hon ändrat beteende, ännu ett tecken..

Jag har ganska bra koll o är nära pållarna ofta nu, för jag o Erik har påbörjat ett bygge ...

Just det, en koja ! Jag har en utmaning nu för inte har jag byggt nå sånt här avancerat förr inte men det ser ganska skapligt ut än...

Det blir "vildmarkspanel" som väggar, passar bra i skogen.Har varit på sågen o fick plocka "skräpbitar" för en billig peng o det är ju lämpligt. Nu ska jag bara fixa fönster o dörr så kan jag göra klart resten av väggarna..
Sen får nog Marko fixa taket tror jag.
Sen har Erik en egen koja att inreda, vilket han nog uppskattar nu.Då har han nåt att göra o ändå har man lite bättre uppsyn utan att han märker av det.Han har för övrigt varit bra i värdena nu så snart kanske man kan skippa kl 03,00 sticket = kanske kunna sova lite mer..


Wilma tycker att det är säsong för flugpannbandet redan ;o) Liite väl i tid tror jag..

Sen så är som sagt hingst bokad åt Crispa med.Det vart inget med att säljas nu utan jag fick ett annat erbjudande, låna ut magen, så jag nappade på det ist.Ibland löser det sig bra.

Anmält till Söderhamn o betalat har jag gjort med, jag sponsrar ju en klass fast vilken har jag GLÖMT BORT ?!? Sen sponsrar jag ett ungsto pris oxå...Kanske lite dumt kom jag på sen iom att jag har anmält Jossan, hade ju plötsligt inga ston att åka med, Cissi är hos Fernando då, Tilia o Crispa är hos Noble.Bella går förhoppningsvis med föl..Så kvar var det två då.Jag orkar inte åka med nån av hingstarna, tar Barre till hösten på sommarpremieringen så får man se vad dom säger där.

Fast det är nog ingen risk att vi får det priset ändå.Så kan det vara men vi tar det inte så allvarligt ,hon kanske är i en växtfas då oxå men bra träning blir det inför treårs premieringen iaf.

Mat e gott!! (totalt ovetande om mattes planer = )
Sen så är Zdeno anmäld oxå.Få se om vi kan få 39p igen ;o)

Var ju påsklov under veckan o Wilma har sovit borta nån natt.Sen igår var vi på majkasen o kollade på lite smällare osv men jag o Erik gav upp o åkte hem till tio så det stora fyrverkeriet missade vi, inte för att det gör mig nå..Wilma var med kompisar o åt Tacos mm så hon kom hem senare, spännande tyckte hon.

Nu ikväll så kom Marko hem, det fattades sand mm för att dom skulle kunna jobba vidare.Men han har ju sin nya pryl här hemma så han kan nog pyssla på iaf.



Sen är ju Dotty på benen än, inge kul på att gå o vänta, han sa att tors-fredag kommer han men än har jag inte hört nå =o( Börjar bli frustrerad nu för hon har kommit på att hon inte får nån stöt med sin ullpäls så hon knallar hur som helst här o trådarna hänger mer o mer...Grrr..Snart är det väl fler som knallar överallt kanske.
Hoppas han kommer åt veckan iaf, så det blir gjort nån ggn.

Nä nu är det kväller på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0