Bella fölat!!

I morse så hade hon fått stora vaxproppar samnt skitigt löst i boxen.Yes nu är det på G!!


Hon fick gå lös o beta ett tag o hon sprang lite, sen ropade hon på kompisarna så pass att jag släppte dom med henne så alla gick o betade, Bella paxade Zdeno o kliade o betade bredvid honom. Såg att hon rullade sig emellanåt och stannade av på rygg så att säga.


Jag la mig för att nappa en halvtimme, sen när jag klev upp såg jag direkt att Bella var borta från dom andra.Tjop ut och då låg hon på samma ställe som Tilia låg på när hon fölade Lasse.(Fast hon följde med mig in då i stallet)
Iaf så hade vattnet gått precis, och jag ringde upp Carina såklart, men vart orolig för det hände inte så mkt, såg lilla blåsan men den åkte in igen...precis som på Crispa..Åh vad rädd man blir då..

Bella var så duktig, hon hävde sig upp och vi gick några steg till en torr plats, där la hon sig igen men inget händ eller kom ut när hon krystade...Jag sprang in o tvättade av mig så jag skulle kunna gå in för o känna, när jag kommer ut så sticker det ut en VIT hov o snart ser jag den andra med, pust vilken lättnad.

Snart kommer huvudet oxå och jag hjälper henne när hon krystar för det är trångt och jag får ta i branog.Jag drar hål på fostersäcken o blir förvånad, hmmn den är inte svart, den ser brun/ röd ut?!? och när jag ser pannluggen så är den RÖD !! Haha hon har fått en rödskäck ! När vi kommit förbi bogen så får Bella klara sig själv.

Jag sitter bredvid och njuter..Och är SÅ nyfiken, är det en hon el han?

Hallå världen...
Jag är tvungen att gå o lyfta på svansen när dom ligger o vilar,( på bilden)
Och Visst !! 2 hål finns det där, full pott!!


Sen kommer det främmande så då far Bella upp, Cissi blir alldeles pjoskig o börjar brumma som en tok, jag hinner fånga henne så inte fölis ska hamna i kläm när mamma försvarar henne..Sen smiter nästa dit..

Och Puzzel betee´r sig som en hingst nästan, men med hjälp av Wilma så får vi ut henne o stänger hagen så Bella o fölis får bekanta sig ifred.


Himla svårt o få benen som dom ska vara..

Hörru Zdeno, vet du vad det där är?? undrar Jossan..
Stolt Mamma!

Här nånstans ska det finnas mat..

Oh det är jobbigt att komma till världen...Snark!

Nu har Carina ringt och vi har kommit på ett namn ev, Trollans Elektra , kanske nåt mer eller så ändrar vi oss ,det märks ;o).

Kommentarer
Postat av: jennie

Grattis linda och Carina, å välkommen till världen Elekta! Ha ha lite kul, Ja sa till Tomas på förmiddagen att i dag blir de föl hos linda ;)

2011-05-21 @ 20:59:16
Postat av: Linda

Svar: Ja så rätt du hade! Hua vi går ju mot varandra i ringen vi ;o) Syns då om inte annat..

2011-05-21 @ 21:40:01
Postat av: jennie

Ja men de har vi gjort förr så de går nog bra, synd bara att du går före mig i placering denna gång ;-) ha ha men någon poäng ska väl han ha ändå Fjant oxå! Har ju inte sett någon 0-0-0-0-0 rad förr så hoppas vi slipper de i söderhamn oxå!! Lite lustigt om jag tittar på elektra och Flinga, där elektra är vit är ju de fält Flinga har rött, en vit och en röd sadel ser dom ut att ha...

2011-05-21 @ 23:42:55
Postat av: Maria Persson

Ett stort grattis till fölis Skönt att allt gick bra

2011-05-26 @ 12:52:07
URL: http://www.freewebs.com/mariapersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0