Värmen fortsätter..

Så sköna dagar det varit ! Man får ju hopp om att det kanske blir en sommar iaf...

Iaf så ringde jag o beställde tid åt Sigge oTruls , så imorgon så mister 
Truls  dom heliga...

Grannarna är här så dom hade killarna från stockholm här så ungarna har lekt med dom så fort dom hunnit under hela veckan.


På tisdagen så packade jag in Trine Nelly o Tilia o åkte ner på banan o badade dom, som väntat så hade Nelly en STOOR koloni med pälsätare i sin päls , Tilia o Trine hade nån enstaka bara.
Men dom som bodde där då är nu döda iaf nu gäller det att vänta 10 dar sen ska dom badas igen då..Men jag har oxå lagt på Switch på dom och övriga här, få se om det hjälper nu då, alla har ju så olika metoder att bekämpa dessa eländes kryp.
Jag provade att lägga på etotal ett år men det hjälpte inte alls tyckte jag..Själv tycker jag badning el/och raka funkar bäst..

" vad har du råkat ut för?? " blöt o konstiga saker som fastnat på dig...

Fölarna har gett upp med att sakna mammorna nu, lika bra att gilla läget och T/T har sinat av smärtfritt, skönt.

På onsdan så blev det en vända till , till Bollnäs o köpa en tvättmaskin, våran hade säckat ihop och jag klarar mig INTE utan många dagar..
På kvällen hade jag en borst stund med Zdeno samt verkade honom..Han är ju så söt o charmig den grabben..=o) han tyckte väl jag var för noga o tog fööör lång tid på mig med sista framhoven då lägger han mulen på min rumpa står så ett tag sen känner jag att han börjar röra på läpparna..;o) presic som att "skynda dig nu annars kommer tänderna snart.." Gogubbe!!
Sen tog jag in Jossan samt Dotty o hade borststund med dom oxå..

Torsdan så vart det Bellas tur att få av lite päls.Hon ser ut som en hamster om man titta på henne framifrån, magen står ut på båda sidor samt står pälsen rakt ut sen är hon slät o fin över ryggen, jag får en vision av en hamster som stoppat kinderna full med mat *asg*...Jag verkade henne oxå och nu står hon hur snällt som helst, det tar nån verkning innan vi lärt oss hur vi vill ha det båda två..

På fredan så var jag trött så jag lullade mest omkring tills Wilma kom hem då fick jag ett ryck o skrev matlista sen åkte vi ner tidigare så jag hann handla innan ridskolan, det var hoppning denna ggn o det bler Ferran som Wilmis red. Jag åkte hem och på vägen , ca 100m hemmifrån såg jag en bekant svans på vägkanten/snöplogskanten...Sigges svans..och resten av honom var inte så snygg..=o( Påkörd ...

Jäklar !! , visst jag hade funderingar över honom när jag var låg för han har skitit på altan några ggr, o sånt gillar jag INTE !! men samtidigt så kan sånt gå bort efter kastreringen...Carina fick lyssna på en svada av mig när jag var morrig o less häromdan, men inte ville jag att det skulle sluta sådär ju..
Wilma vart ju lite ledsen då, han var ju hennes ..
Han är den tredje katten som dör/försvinner alldeles innan kastrering för mig..

På lördan så kom mamma upp och jag Marko,Tony ,Görgen och Robert stack iväg på skotrarna, denna ggn så åkte vi mer i lössnö så det vart några (3 st för mig) fastkörningar för alla, men kul med fint väder var det, blåste rejält men det märkte man inte av så mkt i skogen, vi såg 4 ! älgar på ett ställe som knapprade ungskog, sen stannade vi i Vinströmmarna o grillade sen tog vi vägkanterna hem..

Jag lyckades övertala mamma att ta med sig Wilma o Martin hem , Erik fick sova hos farmor o farfar. Så vips hade vi det barnfritt !! Det har inte hänt på det senaste året iaf..Kändes alldeles konstigt att kunna sitta i fred utan att behöva springa upp för än det ena  o andra..Jag drack tre Cube som var bäst före Jan-2010, hahaha men dom tog lite iaf, jag spetsade dom med lite sprit ska jag erkänna, det snurrade lite när jag la mig iaf=o))
Så då hade man sovmorgon då, och vad gör man?? Jo vaknar halvåtta ändå =o/ Men jag låg o drog mig o lyssnade o njöt av tystnaden...Bara det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0