Det närmar sig..

Ja nu sitter jag här nyss hemkommen från min morbrors begravning, och snön vräker ner =o((  Varför ska det inte få bli vår för?..

Det var iaf en fin begravning och några höll små "tal".Det var många där släkt, lastbilschauförer mm..Jag reflekterade över att Bengt säkert skulle vilja ha sina träskor med sig, det satt jag o grunnade över halva tiden, hur saker kan bli mm...Ni tror säkert jag är tokig men min morfar var busschauför i mååånga år och han bodde i sina träskor tog allt lugnt o hetsade inte upp sig i onödan, morbror Bengt var likadan fast han körde lastbilar han. Min Marko han tar ju oxå det mesta med ro och har kört buss i ett antal år även lastbil och nu kör han grävmaskin...Och han bor i sina träskor fast det är snö....Min andra morbror har lagat grävmaskiner så länge jag kan minnas.,.
Så det kan bli, hur man trivs med en viss typ av människor och söker sig till en viss typ av människor. =o)


Titt ut!!!


Sen sist så har då Nelly kommit till matte smärtfritt. Jag har övat med Barre och det har gått över förväntan, faktiskt!Wilma red Zdeno där med oss och det gick hur bra som helst.



X antal timmar senare....

Nu är jag tillbaks, fick sluta när jag såg klockan tidigare, Wilma har ju ridningen.Det vart Roxanna även denna gången och det gick bra..

Iaf så vart det fullspäckat igår, först hade Erik skidtävling kl 9 på dagis sen hem och koppla vagn o åka efter ett lass hö, han blir modigare för varje ggn nu lastade han 7 st 4kantsbalar. Men vi kom iaf hem med hela lasset =o)

Waow...Får vi lite?


Sen kom min mor upp så jag lastade killarna och åkte ner på ridklubben o badade dom, samt så gick jag med Barre lite i ridhuset, han har ju aldrig varit in i ett sånt men det var ju inget att fundera på han spankulerade på som om han aldrig har gjort nå annat.. Presic så som man vill att dom ska göra!!

Hem med dom o byta till släpvagn igen o hämta hö åt Anna.
NU kom jag ihåg kameran så kolla vilka små rara saker hon har!!

    

Tilia o Trine ser ut att må alldeles förträffligt och lammungarna var o nosade på Tilias ben, då höll jag andan men det var ingen fara, "det är bebisar, dom måste man vara försiktig med" sa hon ;o)
Haha, Tilia bara rasade det av igen, hon har säkert en fin sommarpäls när hon kommer hem igen.


Nu ska jag gå ut o plocka ihop allt man ska ha tills imorgon, samt dona killarna. Hoppas att det är plogat nu då annars blir det nog inge skoj o åka..
Lycka till alla imorgon!

Och trevlig helg till er andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0