Vi är på jäsning...

japp så var det =o) ...
Men vi backar lite...

Jag har fått nya hundar...

Gräsätande hundar...

Mkt praktiskt enligt mig iaf...

Hallå e nån hemma??

Iaf så läker såret fint o krymper..det är mitt på dan idag jag knäppte det.


Sen till dagens händelser då.
Jag besiktade transporten idag och den gick genom med blankt papper, skönt.
Sen så kom Öjvind på kvällsidan för att kolla på Tilias ben och ultraljuda dom..


Upptäckte ju när jag lastade ur Tilia hemma att hon var mkt svälld i ena bakbenet, har haft jodopax omslag i två nätter och svullnade har gått ur lite uppe vid hasen, sen hittade jag några gamla sårskorpor o nån "ärrplutt" på insidan av hasen samt så har hon som ett "balltramp" + lite skorpor i karleden, och hon är ju vit där och jag har mkt erfarenhet sen travtiden av den sortens vård.
iom att jag haft varmblod förr som bara har andats ordet sår på benen så har dom haft lymfagit så oroar man sig ju,
men ja nån typ av inflammation är det ju sen vad som har orsakat det kunde han inte säga..Så nu ska hon ha stödbandage framöver och så länge hon inte har/får feber så ska jag bara avvakta o hålla koll...Vill ju inte ge henne nå starkare i onödan för då kan ju lilla bebbe skadas..Japp ! hon var dräktig på ca 35 dygnet, man såg lilla hjärtat slog =o) och den såg grå ut så kanske det är en musblack?.. (skojar..)

Även Crispa går i väntans tider , henne såg man mest blåsan på än så ca 25 dygn trodde han.Nu är det ju väldigt tidigt och allt kan ju gå fel men vi vet att dom är /har varit dräktig då iaf.

Nu Carina har jag väl skött mig, även om det vart lite sent uppdaterat ; o) !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0