Smått o gott..

Två dagar senare och vad har hänt??
Jo vi har haft regn, regn och uppehåll...Faktiskt men det har sett ut som himlen ska öppna sig närsom..men helt ärligt så har solen kikat fram emellanåt.

Jag har hämtat lite spån, så nu klarar jag mig en nån vecka igen.Måste erkänna att jag varit bortskämd och köpt spånbalar ett tag men nu var det tid för att skotta säckar igen , det gillar nog min plånbok mer...=o/

När jag satt o kollade datan igårkväll mellan 21,30-22,00 så såg jag att Ceve o Puzz började bålsa upp sig och springa runt, stanna och stint glo mot järnvägen ett tag , frustavarna lite sen iväg igen...Hmnmnn jag går ner och kikar ut och mkt riktigt ser jag en besökare...Jag tar kameran och smyger mig ut och tar mig till studsmattan, ca 20-30m från besökaren...
Ja se själva , den kollade in mig oxå fast mer kamoflerad.. ;o)

Såg ni ?

ja iaf så tyckte hon/han att det var läge och förflytta sig så den sprang järnvägen innåt Voxna efter ett tag men antagligen så är den fortfarande kvar vid ladan nånstans för både Puzz o Isa har spanat och vädrat ditåt hela dan..
Ser du matte den finns där ute nånstans, bäst o vara allert!!

När jag skulle ta in dom tog jag Puzz i grimskaftet sen fick Ceve gå lös annars har hon nog kommit genom tråden, båda var NÅGOT... på tårna.men jag vart full i skratt för har jag kunnat hade jag nog fått bära in Ceve, jösses vad hon tog stöd av mig, gick så nära som hon bara kunde..
Vad var det?? kanske man kan springa med den? Eller äter den upp mig?

Ska erkänna att det tog lite längre tid att tvätta o smörja Ceve, tänk om den skulle anfalla bakifrån? ;o)

En mindre rolig grej var att idag på fm så pratade jag med grannen, vid elva tiden i gårkväll så såg hon genom sitt sovrumsfönster nånting stort som var i hagen och närmade sig Zdeno o Jossan...Hon reagerade för dom stod väldigt nära varandra och tryckte ihop sig allt som gick, hon sprang ner o ut tjoade o klappade händer, då stack den mot vårt håll, den var för stor för att vara en räv och det var inte fjolårsälgen... Så förmodligen var det vargen endel har sett ströva runt här, det förklarar varför älgen var så in på gårn här oxå...

Himla otrevligt iaf så nu ska man oroa sig extra för det med...

Så jag ringde till Madde idag, och ingen av mina damer har brunstat om så jag ringde barnvaktjouren och for till Delsbo o tog hem dom, jag inbillar mig att om det är en större flock med pållar kanske den tvekar mer innan den går på dom...
Och ja välmående är dom Tilia o Crispa...=o)

The Queen is home..

Och adennern på korta ben ;o)

Nu ska jag ut o dona kväller ,so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0