Hästar hela dan...

Japp så har det varit för oss idag, både roligt o tråkigt....

Börjar med söndan..
Wilma hade kompis här så jag lovade dom en ridtur. Mamma kom upp o tänkte sova här så hon fick låna Markos cykel, packa mellis och stoppa Martin i sin sits sen bar det av..
Wilma gaidade kompis o Cissi längs stigarna så träffades vi av och kollade läget ibland.

Vi cyklade dit vi brukat sista tiden så fikade vi o sen cyklade vi hemåt.
Vi stannade och väntade på att W o P ska komma och kolla av läget.
   
Isa passade på att svalka av sig på sitt sätt till min förtvivlan...Erik är jättenöjd med sin nya cykel =o)
Samt vätskekontroll.Till slut kom dom så då fortsatte vi hem, 5,5 km senare.
   

Idag så började jag med att fixa ett träns åt Ceve och sen tog vi en liten promenad, blev så full iskratt för hon nästan slukade bettet, vikken snäll matte som ger henne nå att fippla med , o)...Sen ut med henne i hagen under tiden hade Wilma borstat Puzz o Jossan, så då tog jag Jossan som fått sin utställningsgrimma på sig o gick upp på vägen o övade med henne. Och hon var superduktig idag!!  Till o med travade smärtfritt utan nå joll, så nu hoppas vi det håller i sig då =o)

När vi kom ner på gårn igen hade Wilma fixat Zdeno och övade lite med honom..

Efter det så bytte hon träns och skulle rida honom..
Just ja jag måste ha västen utifall jag dimper i backen..Vänta här...

Klart för avfärd..

Ridturen gick smärtfritt o han gillar det, hon hade både travat o galoperat med honom!

Sen så tog jag fram slangen! Zdeno tyckte det var en ren njutning i värmen men Jossan tyckte jag överskred gränserna väldigt mycket, tur hon fick prova på innan lördag, då kanske det går lite bättre då, haha.Iaf så släppte det en del päls så nu ska det borstas varje dag så KANSKE dom blänker bra på söndag.


Måste säga att Ceve är ju en som kryper in i hjärtat på en oxå, hon var med när jag spolade dom med slangen, det stänkte o hon fick nån stråle på sig med det bryr man sig inte om..Fick knuffa iväg henne till slut annars blev det mkt trångt.Sen fick Zdeno gå med Ceve o Jossan och det går bra nu, skönt! Då är det bara tre kvar...

Sen knäpte jag detta kort på Elektra innan jag dushade dom, efteråt reagerade jag för jag hörde hon hostade...Går ut i hagen o blir iskall...Fort in med dom, tempar, den är bra. Känner igenom halsen och tycker jag kan känna som en liten boll. tar ett kort sen in o ringa veterinären...

Guud jag var alldeles kallsvettig en vända, precis som med kråkan..Och det gick ju som det gick.Precis som då var det samma ! distriktare som hade jour. Motionera och massera på halsen , har det inte släppt inom två timmar kommer jag..Förmodligen foderboll, så jag masserade o kramade en massa o hon rosslade så hemskt men undrade förmodligen mest varför jag stoppat en grej på hennes huvud ?? Ut o gå och tack o lov så släppte det..Nu är det bra och det synns inte ett spår av allt slembubbel , nu hoppas jag det INTE upprepas!! Det gjorde det ju med massor av ggr Kråkan .

Iaf så hade jag lovat Wilma en rid/körtur, så vi selade efter em mellis och tog en runda runt ormtjärn med Puzz o Cissi, Erik hängde med o körde lite emellanåt. Sen hemma så spolade vi av dom, oxå väldigt skönt tyckte dom..

Nu har jag fyllt i anmälan till Ludvika oxå, hade tänkt skippa den men, äsh det är så pass nära ju.( o Carina tjatar ju såååå).Så Cissi o Tilia är anmälda iaf så märks det hur det går..Wilma ska visa Cissi själv, har ju bara visat Tilia en ggn i min ägo och det är nåt år sen, ska bli spännande o se kritiken. Nu ska jag kolla på veterinärerna.. Soo Long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0