Grattis !

Ja ,prick idag fyller Ceve 1 år. Grattis stumpan..


Sen har jag skjutsat upp Bella o Elektra till Carina i Malung idag..Elektra var ovanligt stark o skulle Inte in i lådan där mamma var =o/ Både Wilma o jag var nog lika röda som henne, i ansiktet och av allt baxande innan vi fick in henne...Fy på mig som fuskat med träningen..
Iaf några dagsfärska kort på bönan..


Kommer du o smyger igen, dig kan man inte lita på ...Du stoppar saker på mitt huvud och håller fast mig med ett snöre, hmmmn.

Men liite nyfiken blir jag, vad gör du??
Du fångar mig väl inte?

Ähh nu MÅSTE jag kolla läget..=o)
Vy på vägen till Malung, jag gillar den vägen, så fina vyer o natur.


Veckan som varit har varit ganska häktisk med skolresa, skolavslutning o sjukhus, sista ridningen för terminen..Trött är jag men det går kanske över om 10 år ;o)

Än en ggn Stort Tack ! för alla fina ord jag fått (och läst/ hört om ) dom värmer oerhört, jag har fortfarande svårt att tro att vi fick dom där poängen på båda..Men jag är samtidigt realistisk och inser att det förmodligen inte går lika bra för alla domare, det är ju dagsformen och smak..Men det var himla bra kritik på båda..
 
Men ett kort jag fick på Zdeno av en tjej som fotade där, Evelina Östblom heter hon som jag tyckte var superbra, måste lägga in det här oxå..

Måste nog fixa en förstoring på detta..

Ceve hade ju lyckats skärt upp en  ytlig reva på ca 1 dec ,på bakbenet när vi var på utställningen, förmodligen på en stolp , jag hittade en som var lite böjd.
 Men det läker iaf  men det tar nog en stund innan det läkt ihop iom att det sitter dumt till ,så det går upp när hon går...Det ser värre ut på bilden än det är nu, tog den för nån dag sen innan jag tvättade det o la på procellsalvan..

Det har läkt ihop mer nu. Och hon får ju verkligen övning i att sköta sig vilket hon gör bra, med tanke på hennes ålder. Tycker det är lätt att ställa lite för höga krav iom att hon är så cool så glömmer man att hon är bara 1 år, hade detta varit en bloding hade den nog farit både hit o dit vid tvättning,
Ceve protesterar med att hoppa lite med framändan ev "framslå" med ena hoven eller så provar vi att tackla lilla matte ;o) men se att hon e liten men ettrig så hon tacklar tillbaks förvånansvärt stark så det är lika bra att stå still så blir hon klar fort...=o)
Annars får man en smäll på rumpan eller nyp i hakan =o/och så låter hon lite muttrig liksom.

Sen undrar jag hur d går för Tilia o Crispa, ingen hade brunstat om den 12e, o nu ska Crispa ha gått in i ny brunst om hon inte tagit sig, visst det kan vara gulkroppar oxå men det ska vi väl inte tro?..Kanske bor det små Noble bebbar där inne..

Sen hörde jag att Delsbo var inställt, skit hade ju tänkt anmäla Bella dit för o öva inför premieringen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0