Ibland går det fort...

Idag skulle jag åka och hämta hem Wilma o Erik från badet i övrehammarn.
Jag stoppar i Martin i bilen efter jag har verkat Cissi o fixat ut Harry o Smulan i utefållorna som nu är klara..

Vi åker och tar av avfarten till ö.hammarn, vet att jag håller mig under 50 km/tim eftersom vägen e knölig o mkt barn cyklar där  nu i badtider.
Iaf så kommer jag till Brobergskorsningen och ser att en bil kommer uppe på krönet där genom slyn, jag min dummer tar för givet att den stannar för att kolla så det är klart att köra, även om det är högerregeln ( är osäker på vad som är där ) måste den ju kolla så det är fritt från höger innan den åker iom att det är dålig sikt från båda hållen...
Jag släpper gasen o rullar, sen så händer allt så fort men så många tankar man hinner med ändå =o(

Bilen kommer fort i vänster fil,skulle jag ha svängt in där till höger så har jag inte fått plats, så pass gena den, jag ser ju direkt att nu smäller det,
jag bromsar till o rattar åt vänster så jag hamnar på vänster sida då ser jag bilen komma rakt på Martins dörr !... Gud sån ångest jag kände !! "är detta sista ggn jag ser dig" o "jävlaklant Linda, nu dödar du ditt barn!!"hann jag tänka...
Sen ser jag att hon rätar upp o slutar svänga vänster så då smäller det i höger framskärmen istället, jag stampar ner bromsen för vi sopas ner i diket sakta men bestämt, tack o lov så är det inga stora träd eller stenar utan mest hallonbuskar..


Som synes så ser det ju inget speciellt ut, felparkerat typ ; O) Men fy en sån skräck man hinner känna, nu klarade vi oss med blotta förskräckelsen, men tänk om hon inte hade rätat upp sin bil...Jag vart nog en rasande furie en vända , när jag tagit mig ur bilen så vrålade jag endel ramsor som Marko nog gapat åt o han är bra på såna.. och hon såg helt knäckt ut för hon inbegrep ju i ramsorna, då var jag tvungen o fråga om hon gjort illa sig,men nej det var lugnt , sen samlade jag mig..

Hennes bil vart ingen vacker syn...

En skrammel saab blev det...Hon kom längst åt höger nästan som syns i bakgrunden och hon sa att hon inte ens hunnit med att bromsa, bara släppte ratten ...
Iaf så vart hon ståendes på vägen men när jag fått ur vagnen o stoppat Martin i den o sett att han var lugn o oskadd så fick hon den åt sidan så trafiken kunde komma fram.
En jättesnäll karl stannade och hjälpte oss med att ringa till polisen, man blir ganska nollställd när man är mitt i..Polisen behövde inte komma när det inte var personskador iaf.



Jag ringer min sos Carola, Tack än en ggn för att du är den du är, Så hon fixade o hjälpte mig med bilstol o höll koll på Martin medans jag fipplade o yrade runt med skadeanmälan ,den andra damen var rejält uppskrämd och vi fick resonera lite med henne.
Wilma o Erik kom dom med och då har vi ju dramadrottningen Wilma =o/ hon lyckades få Martin att grina o hetsa upp sig , ooohhh ,våran bil var DÖDAD!!

Det ser inte mkt ut på skodan men bärgarn sa att har vi otur så kan den vara ramsne mm, däcket såg inte bra ut i vinkel och det är = lååång lagning =o(...Allra helst om 4*4 driften blitt skadad..

Efter mycket om o men så lyckas Carola skjutsa hem ungarna, o jag får lift med Emilly som oxå stannat och hjälper till med Wilma , hon har haft henne på miniorerna så dom är polare =o)
Väl hemma en timme för sent med spruta i benet o mat så fixas Erik som låg bra till iaf..Pust!

Sen var det nästa projekt då, bärgarn, det är första ggn jag behövt nån, får tag i en som ska komma om nån timme så då försöker jag lägga en MYCKET ARG Martin, han har inte sovit middag på em och var störttrött, får i han mat o sen börjar kampen ; o) som jag gick vinnande ur 5 minuter innan Carola hämtade mig igen,plocka ur bilen kolla trippen o ge honom nycklarna..Våran pärla tog sig ur diket för egen maskin även om det skrapade bra.Det e grejer med fyrhjulsdrift...
Imorgon ska jag vara o ta blodprov på fastande mage 7,45 o sen blir det försäkringsbolag o verksta..Och nu e man utan bil....

Dörren verkar ha klarat sig iaf, även om det gnisslar bra när man öppnade den.

Iaf så får vi se hur det blir med Ludvika nu då..Har ju ingen bra dragbil nu och bensinare tror jag inte e nån höjdare, blir ju drygt 20 mil enkel..Men imorn vet jag väl kanske mer..
ni får ha överseende om det är rörigt, det är det i mitt huvud oxå =o)...

Kommentarer
Postat av: jennie

Fy vad otäckt!! Men ni verkar haft tur trots allt. Klart de går åka bensin till en utställning en gång, du har ju sett fram emot de så klart du ska åka...

2011-07-07 @ 00:40:14
Postat av: Linda

Ja, hos dig händer det alltid något!

Vilken tur i oturen att det inte blev värre än så iaf, eller hur jag ska uttrycka mig.

Rättare sagt, skönt ni klarade er oskadda.



Hoppas de fixar bilen lite snabbt nu.

Kram Linda

2011-07-07 @ 12:59:24
URL: http://www.stuteri-finnsta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0