I lågornas sken....

Ja mitt första inlägg 2011 blir inte heller vad jag tänkt mig...

Idag så var Marko ute o pysslade i garaget och vi var inne ,jag o Martin ammade, Wilma Erik och kompisen Paulina var ute o lekte..Jag hör att ungarna börjar skrika i en annan nivå men jaja Marko får fixa det, tänker jag...

Telefonjävleln är ju död igen, Markos mobil har varit utan täckning hela dan..Jag har fått min nya telefon o klarar väl knappt av den, nytt o en massa nya grejer o lära sig..

Sen kommer Marko in med en bransläckare i näven , ring brandkåren det brinner..
???!!! är min första tanke, sen får jag fart, Martin får klara sig själv i sängen rusar efter telefon o slår 112 då, kl är då 15,06. Jag tar in ungarna, Wilma och Erik är ju halvhysteriska men jag lyckas lugna dom tillräckligt så jag hinner ut o hjälpa Marko som lyckats få ut svets ,gastub, skotern, fyrhjuling o Eriks lilltraktor samt Volvon som han höll på o dona med,
 allt stog ju på tok för nära garaget så jag tog o körde undan grejerna medans han lyckas få fart på traktorn så vi kunda koppla o dra undan husvagnen som stod alldeles bredvid...

Så vi hade ju tur i eländet att vi fick undan det iaf..Förmodligen tack vare att det är mkt plåt så det tog en stund innan det var övertänt...Och vi kan ha ett bra teamwork när det gäller..


Iaf så är jag inne o försöker lugna ungarna när brandkåren anländer och Marko kommer in o säger att det är bäst vi klär på oss o kommer ut utifall han missat nån gasflaska, då tar paniken ny fart o jag får ryta i bra åt Wilma innan hon samlar sig o klär på sig. Jag sätter koppel på Isa sen får Wilma ansvaret för henne. Lustigt hur det hjälper att dom får en uppgift för hon blir jätteduktig och lugnar sig går och fixar upp ren väg genom pannrummet, (där alla säckar med julpapper o tomkartonger väntar på eldning =o/..Så vi andra kan komma oxå.)Jag hjälper Erik som är ganska förstörd med, pappas garage o alla saker...Hur ska vi kunna meka nu och laga saker??!! undrar han..Sen skickar jag ut dom bakvägen o tar tag i o få kläder på mig o Martin , vilket går snabbt, jag packar ner lite nödvändigt i en påse samt hinner ta denna bild innan jag går ut..

Tack o lov så blåser det inte mkt och vinden ligger åt rätt håll så huset o stugan är inte i nån större farozon.

Hästarna var lite uppspelta o höll sig mot skogen ,så när mamma anlänt ( en vrålhysterisk Wilma ringde ju till henne så hon var ganska lättad när jag ringde upp o hon insåg att ingen var skadad..) gick jag o skottade ut hö åt dom o då vart det lugnare direkt, "kommer matte med mat är det nog ingen fara" såg dom ut o tänka bland alla blåljus o vrålande motorer.. 

Iaf så tog mamma med sig Erik o Wilma hem och nu har vi iaf ström i huset o en 15L dunk vatten...Nu måste jag mata lillknatten..Hörs mer...

Kommentarer
Postat av: jennie

Men fy!! Vad tragiskt... Beklagar... Men nu kan de ju bara bli bättre resten av året...

2011-01-05 @ 23:15:27
Postat av: jennie

Men fy!! Vad tragiskt... Beklagar... Men nu kan de ju bara bli bättre resten av året...

2011-01-05 @ 23:21:12
Postat av: Linda

Men usch va läskigt, men tur i oturen att det inte var/blev "värre".

Vet ni vad som orsakade elden?

2011-01-06 @ 21:51:12
URL: http://www.stuteri-finnsta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0