Snart Jul..

Nu var det ett tag sen igen, som vanligt alltså.

Har gjort en massa och vi fortsätter nysa och hosta om vartannat här hemma.Just nu är det Martin som har det jobbigast men det kunde ha varit värre.

Luciashowen är avklarad för iår och det gick bra, Wilma och Joline förlorde mot privatarna i staffethoppningen men dom skötte sig ypperligt iaf, var väl ganska väntat kan det kännas, att bli slagna, ridskoleponnyerna har ju sina egna ide´r vad man kan hitta på under färden så att säga ;o)..

Zdeno skötte sig oxå jättebra, det är ypperlig träning för honom att få stå still en stund längre UTAN att hitta på nåt att roa sig med.Nu försökte han ju självklart men se matte parkerade honom mot en vägg och ställde sig på andra sidan så då var det bara att gilla läget...;o) Sen försvann matte i en stoor päls som säkert varit nåt farligt en ggn i tiden så det var bäst att inte reta henne för mycket....



Sen har det varit lucia på skolan mm.

Dom är så duktiga på att sjunga allaihopa.Självklart så vaknade man till strömavbrott på luciamorgon, men det löste sig utan att vi vart sena iaf.

Har hunnit verka några med så nu är dom fina om fossingarna ett tag till, det är Ceve, Zdeno, Cissi och Jossan som e klara , Zally är kvar än sen klarar sig resten nån vecka till innan det är dags igen.
 Annars rullar det på här ,har slängt på Ceve sele o träns och promenerat lite nån ggn med henne, hon tittar mer på omgivningarna än bryr sig i grejerna som hänger o slänger på henne , coool brud ! Jossan har haft träns medans hon verkades och det var mindre tuggande denna ggn.Ska försöka komma igång med henne oxå nu.
 Muckat ur lösdriften den del jag halmade så nu är det bara spån där igen och VIPS så skiter dom inte lika mkt längre..Så nu får det vara så och jag sparar halmen tills det är dags för fölningar..

Har försökt få till nå julkort oxå, årets modell blev ju Zdeno o han tyckte det var skoj påhitt vi gjorde, tyväär så var det för mörkt ute på första försöket, fast dom vart lite mysiga dom med. Men det är sportmössa att försöka få 4 st att titta o se glad ut samtidigt....På andra försöket gick det bättre som ni kan se på förstasidan.

Mina funderingar angående framtiden fortsätter , jag vill ju rida ,har en sån abstinens nu och ska jag klättra upp på Ceve så småningom måste jag kanske komma igång med ridningen igen, men på vem?!?

Idag har jag varit och julhandlat det sista så nu kan tomten komma,
 efter det så var jag iväg och kollade på en "liten" dam jag kikat på i en annons en längre tid, Tänkte att gör jag det kanske jag ger upp mina tankar och inser att jag inte ska rida förrän Ceve är en Luuugn och Cool tjej om några år eller så faller den mig inte i smaken..
Tyvärr var hon ju jättesnäll o trevlig o fin och hon reds en ggn i veckan nu utan att bli het eller jollig.. , MEN jag har ju ingen balans längre och ovan att rida som jag är ( travare är lite snabbare än en ardenner el Puzzel ), så såg det säkert inte så jättesnyggt ut , men får jag bara komma ut i sadeln igen lite oftare så blir det säkert bra...Eller??? Haha vad hopplös jag är.
Jaja, jag ska dit efter jul o köra henne så får vi se hur det blir...Isf måste ju nån shettis bort =o( Men vem ? och kan jag??
Fortsättning följer...

GOD JUL !!
 
alla jag känner !!

Kommentarer
Postat av: jennie

Nog kan du skaffa en till, du har ju gjort dig av med flera små redan så de lär väl gå?! ;-) Bella åker väl om inte allt för länge så klart de löser sig om du vill ha bloding igen :-)

2011-12-21 @ 13:47:21
Postat av: sara

Jag kan ta den lilla rödvita ;)



GOD JUL på er

2011-12-21 @ 20:28:07
URL: http://www.123minsida.se/stallbelin
Postat av: jennie

Ja de var lite annorlunda att vara ledig en jul, och jätte skoj med fina paketpapper tyckte Nikolaj! Tur ni hade då, här var de en som var vaken till efter 00 ;-) kram

2011-12-25 @ 10:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0