Smått och SNÖ!!! =o)

Jiipiie! Äntligen lite snö, vad jag har längtat och nöjer mig med det lilla som kom, tänker njuta så länge det ligger kvar iaf.

Se det snöar...

Sen sist har vi hunnit med lite av varje...Det är ganska proppat i kalendern men så lär det vara några år framöver antar jag.

Har hört från Trine o Crispa med ! Det går bra och Trine är ny favorit till 4 åriga dottern, hon har ridit en ggn och hon borstas och leds.. Men Crispa är vackrast ! ;o) enligt matte.

Puzz är skodd bak oxå så nu är det bara o tuta på i halkan, har halmat upp lösdrifterna och det ångrar jag redan =o/ Endel av dom går bara in dit för att skita mjukt =o(...Grrr, fattar inte varför det ska skitas mer nu än när det var bara spån??

Varit föräldramöte på skolan igen, nuläget är att dom fattar beslut den 15de dec om/ när skolan ska läggas ner, på mötet hade dom till v10, efter sportlovet då men många protesterade hejvilt så dom ändrade det till efter skolavslutet då iaf. få se vad som klubbas...
Har varit på ridningen i fredags, gick bra och Agnes följde med hem och sov över här..Så på Lördan var det ridning på shemat ; o)
Först ut var Puzzel o Zdeno som kom ut på en skrittur....

och det byts pålle att rida på, halva turen var ;o)...
Sen var det Cissi o Tilias tur..Gravida klubben så att säga,haha..

Tjejerna var jätteglada över att det snöade dom, jag tyckte mest det var kallt jag , gammeln kanske?

Hejdå ! Nu ska vi ut i skogen..

På em så ringde Carola, det var träning på klubben inför luciashowen..??? var väl min reaktion, det visade sig att Wilma blivit tillfrågad av att vara med på staffethoppningen MEN inte sagt nå till mig...Så på med ridkläderna igen och ner då..Agnes hängde med oxå och var första skrittare med dom ponnyer som inte tränades för stunden,tror hon var ganska nöjd oxå med det..

Fina Mini.,.

Och 24 åriga Peter med Agnes...

På Lördan har Marko hittat och köpt en traktor!!! Nu är jag lycklig, den har frontlastare !! Nu behöver jag inte jävlas med balarna längre.
 Och idag efter ridningen så lastade vi upp en massa på skullen inför vintern, däck, gräsklipparen, cyklar mm.Lämpligt !

På ridningen så hoppade Jenny upp lite och efter lite testing gav sig Puzz och lyssnade riktigt bra ! Knäppte lite bilder men dom blir ju mörka o tråkiga men man ser lite iaf.
   
In o sadlas av.


Vi var ner på julskyltningen i Alfta oxå, jag o Erik köade i 45min ?! för att träffa tomten o lämna önskelista , Wilma bangade o gick med mormor lite under tiden men kom lagom för att hinna med in i häbret han satt i, båda vart lite chockade =o) det var ju en riktig utan plastigt ansikte?!? Dom kramade honom oxå, shit kanske man måste vara snäll ändå då?

Sen gick vi bingo, fick mat hos mamma sen på byn o tvättade av bilen, det var välbehövligt, hängde skit sågott som..Till veckan så är det ganska fullt upp oxå =o/ ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0