2011 snart slut...

Här är jag nu och ska försöka sammanfatta 2011 års händelser då..Nu när jag tänker efter så har det hänt ganska mkt, även om mitt huvud är ganska tomt känns det som ;o) Som vanligt blandar jag barn o hästar lite granna,vi lever ju tillsammans..
      
Januari :

* Året började inte så jättebra med att Markos garage fattade eld och brann ner, tack o lov så blev ingen skadad .

* Var ju väldigt mkt snö redan nu..

Februari:

* Wilma blev 9 år.

* Morbror Bengt dog exakt två månader efter mormor.

* Ännu mer snö ramlar ner och det är kallt,-34 som mest.
 
Mars:

* Nelly flyttade ner till Norrköping till sin matte,Maglånare Marie.

* Erik fick konstaterad Diabetes.

 
April:

* Intensiva veckor för att lära sig allt för att Erik ska må bra.

* Trine flyttade till Ockelbo som Sällskapsponny på foder.


Maj :

* Skjutsade iväg Tilia o Crispa på betäckning hos Noble.

* Dotty avlivades, pga av sitt stora underbett.

* Bella fölade Carinas föl,  Rödskäckat stoföl, lyckan var stor!!( Elektra blev sedan vår efter lite funderingar av Carina)


      

Juni:

* Jag köpte Ceve, min lilla blivande drömhäst i Tinkerförpackning !

* Cissi åkte till Fernando på betäckning.

* Utställning i Söderhamn, vilken dag!! Jossans första utst. hon gick ringtvåa med 41 p Guld !
Sen så gick Zdeno och vart klassvinnare !?! Slutade som Championvalack på 42 p Guld !! Mitt livs första champion titel och med SÅ bra poäng..Ofattbart !

* Bella åker till Zorry.

* Martin och Erik fyller år. 1 resp.6 år.






Juli :

* Vart påkörd så skodan var inne på verkstad i en månad.

* Var upp till Markos jobb på en minisemester, besökte bla, Frösözoo.



Augusti:

* Köpte hem höns igen.Donar med hönshuset.

* Visade Barre på prem i Rättvik 7*5 = 35 p, han skötte sig gudomligt.

* Visade Bella och Elektra i Bollnäs 40 och 39 p , jättenöjd.
    

September:

* Börjat ta med Puzzel på ridlektionerna.

* Ponnyridning på Homnamarknaden, Cissi och Tilia jobbade.

* Pay and Jump första ggn med Puzz, gick bra o rosett !

* Utställning Hedemora, Jossan än en ggn Guld på 40p, jätteglad! Wilma visade Tilia och dom norpade hem 41p o Guld samnt fick W visningspris. Jättetrevlig dag!

* Hämtade hem Trine från fodervärden.

* Köpte fina Zally.

  

Oktober:

* Carina på Blåklockans har köpt Bella.

* Trine och Crispa blir sålda till Reetta i Finland.

* Erik har köpt en cross.



November :

* Trine och Crispa åkte till Finland.

* Börjat rida lite privatlektioner med Puzzel.

* Jag fyllde 35 år.




December:

* Luciashow på ridskolan, Zdeno var med i tåget med mig.

* Knäppt Julkort, Zdeno var modell.



* Det har hänt lite detta år med,ett par nya hästar har det kommit.Jag har sålt tre stycken och en avlivad då..När jag och Wilma visat har det gått väldigt bra iår, Känns väldigt kul !

Har behövt dessa glädjestunder för det har varit jobbigt stundvis iom att Erik fick diabetesen och vi har ju fått ändra vår vardag så den ska passa och flyta så bra som möjligt. Martin är så pass liten och en riktig charmknutte som arbetar som klätterkuse till vardags.=o) .Wilma har varit enorm som har hjälpt till och försökt peppa så gott hon kan. Och alla har varit så snälla och hjälpt till , Stort Tack alla där ute !! 

Nu ska vi blicka framåt, och iår väntar vi två föl, ska bli så spännande att se vad som kommer ut, Jossan ska visas på treårspremiering.Sen skulle jag ha visat Zally och Elektra oxå för att få höra lite kritik , Ceve och Jossan ska köras in. Men vi får se vad som hinns med..

Ta hand om varandra och hoppas på ett bra nytt år !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0