Tiden går.

Ja nu var det ny månad igen , och snart dags för premieringarna.
Jag tog och skulle träna med Bella o Elektra och gissa om min förvåning när den vilda furie till fölunge inte fanns?!?! Bara man fått tag på henne var hon väldigt sammarbetsvillig, bara o hoppas det sitter i.Man kan ju inte kräva för mkt av en fölunge. 

Erik kom o ville klappa så då fick han vara handler en stund. Så jag hann fånga nån bild.Traven måste vi öva på mer men ja vi hinner väl ; o)..


"Haha det här fixar jag själv ju!"
Sen hade Wilma Vendela här en natt så då var det ju ridning för hela slanten båda dagarna, Paulina kom oxå en dag, så sen drog dom ut på en tur själva =o).
Det var härligt att se.

Mysigt! tyckte både ungar o pållar..

" Men hallå?! Varför får inte vi vara med??"

När dom kom hem igen vart det lite hoppning på ridbanan, och många hästbyten.Alldeles lagomt tempo tycker Tilia =o)

Som vanligt så håller jag på med flera projekt samtidigt, jag kommer nog aldrig lära mig...
jag har äntligen lyckats få klart hagen hos grannen, efter 7 släpvagnar sly och ex antal trästolpar som spettats ner så finns det en bra hage till åt mig. Fint vart det.Bilden är när jag har vänster sida kvar att röja sly. 

Jag ska knäppa kort nu när allt e klart oxå.Bara badkar som fattas där.
Gräsröjning runt trådarna har stannat av efter hälften, en grej sprack så den måste fixas.
Jag har hjälpt min mor med rensning av stugan i Järvsö..Ibland så är det helt klart att släkten ÄR värst.=o(

Jaja, jag ska väl inte skriva för mkt här för då tar det väl hus i helvete riktigt, men en del är så j----a slut i huvet så man undrar ju hur folk orkar med dom.Om det vore rimliga saker o klanka på så ok , men ja...
 
Iaf så på hemvägen från järvsö en dag ,så hittade jag en liten bod ? som det stog till salu på.. Jag ringde och visst var det ett bra pris ,så idag hamnade den på min gård. Och det har varit ett hundhus, el dragit , lucka finns o en bra dörr och fönster.Bara o fixa ett tvättvänligare golv o tak sen så.
 Så nu ska jag ragga några höns oxå, jakten har börjat och jag har bokat en tupp o höna i Järvsö, en höna har jag i Alfta , det är små raser så nu ska jag ha fatt på några större så det blir lite srörre ägg oxå.Har ni nåt inom rimligt avstånd så hör av er!!


Sen håller jag på att mucka ur ridbanan o klippa ner ordentligt där nu, Wilma har börjat rida mer dressyr med Puzz och jag har oxå hoppat upp nån ggn, nu ska vi börja släpa med henne på ridskolan när den drar igång.Igår så bygde W en liten hoppbana och jag vart jätteimponerad av dom! dom hoppade med jättefint flyt o bra fart, hakan ramlade lite för hon är ju ganska orutinerad att hoppa med ryttare och Wilm blir lätt lite osäker och då blir ju resultatet därefter oxå.Men kanske det släppt lite för dom nu. .. 
Jag har även fyndat lite hästsaker på en loppis här i byn, sånt är livsfarligt!!
Nu har det regnat idag , trist, jag har massor som ska göras klart ute men det blir väl fler dagar antar jag.
Nu ska jag gå ner och mata kväller, so loong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0