Smått o Gott.

Ja det är sant, nu är jag här igen !

Nu har jag glada nyheter med!

Jag fick hämta våran skoda igår, så ljuvligt det var att få köra sin egen bil igen!!! Bara o inse att dieselbilar är min grej INTE små lådor som har lågt varvtal o är klena(dock soppasnåla), som man måste tokgasa för annars får man motorstopp när man ska iväg...Jag har haft den i ca 5 ? veckor och inte lärt mig den än..=o/ Men nu slipper jag, nu har jag en stark som man kan släppa kopplingen utan att röra gasen så glider man iväg.. (tummen upp)

Haha, ja som synes har jag saknat våran pärla.

På hästfronten så har jag fått katalogen för Rättvik/Bollnäs idag. Barre har nr 3 , och Bella o Elektra nr 111 o 112. Så nu måste jag hämta hem killen, kanske imorgon.

Ceve tog jag in och verkade på em när Martin sov middag.Hon skötte sig med MVG i betyg, nåt ryck var hon ju tvungen o testa. Men det godtar jag när det är första ggn , men jag talar om att det där gillas inte även om jag ser liten o klen ut...Så nu är hon fin i fossingarna igen, hon har bra´a hovar fast dom är vita, hoppas det fortsätter, Zdeno har också bra hovar.
 
Pratade med Carina innan han nattade och då förstörde han sin änglagloria för henne ; o) Han hörs väldigt bra när han är missnöjd med nåt nu och han har fått en vilja av stål emellanåt, suck.Men han är ganska lättlurad om man vill distrahera honom, det gick inte med Erik..Är han bara i balans så är han fortfarande en ängel ! (även om du inte tror mig ; o)
Se själv va söt han är och han kan äta banan själv oxå !


Hoppsan, stor bit..Det står snäll med.


Pappa kom ikväll så han fixerade hönshuset så nu är det bara o skaffa skivor o färg.och börja invändigt .
När vi stog o pratade hörde vi nå dumpande som inte hörde hemma , så vi gick o kolla vad det var...
Välkommen in i stugan sa Ceve!!

Behöver du hjälp uppför trappen,? lugn jag kommer..

Jaa , mamma hade glömt att sätta för tråden efter hon stuvat in grejer där..
Och det är grymt vad jag börjar gilla den där madammen! Nästan säker på att jag har fått min nya drömhäst, men jag väntar lite tills jag börjat jobba henne mer.=o)


Nu ska jag gå ut o natta.



Kommentarer
Postat av: jennie

Men Vad kul att se karl-Erik då! Var ju inte igår... Ja vad de gäller samarin så har jag så pass bra värden så DE går bra, men har man högt blodtryck ska man nog undvika då saltet binder vätska. Tur de snart e över ;-) synd jag missar premieringen :-(

2011-08-20 @ 11:17:56
Postat av: jennie

Det är Skit långt till Bollnäs när jag knappt tar mig ner på byn ;-( annars har jag åkt och kolla. Kul att gå utan att behöva fundera på sin egen häst, blir ju mer avslappnat utan. Nja långt kvar är de väl inte, allt från timmar till veckor sa hon för drygt 2 veckor sen... men inte f*n hare blive nå :-/ trött på att sitta och glo hela dagarna nu!!!

2011-08-21 @ 21:10:55
Postat av: Anonym

Det är Skit långt till Bollnäs när jag knappt tar mig ner på byn ;-( annars har jag åkt och kolla. Kul att gå utan att behöva fundera på sin egen häst, blir ju mer avslappnat utan. Nja långt kvar är de väl inte, allt från timmar till veckor sa hon för drygt 2 veckor sen... men inte f*n hare blive nå :-/ trött på att sitta och glo hela dagarna nu!!!

2011-08-21 @ 21:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0