Hej o hå!

Jag tycks inte kunna skärpa mig ! Tiden finns inte och nu skulle jag egentligen vara ute o göra kväller men det gör jag efter denna skrivning då. Tur man vaknar på när man kommer ut iaf.
Sen sist så har det hunnits med lite då.

Jag har gjort klart på ridbanan, jättefin blev den när den är ordentligt nerklippt.

Så Wilma höll på o red lite där då kommer mammaMU och kör ändå hårdare med dom =o/
     
Hon ser himla trevlig ut när hon går ner ordentligt, dom stunderna är inte så långa än men snart så..

Sen har jag hunnit riva ur hundhuset så nu väntar jag på hjälp med att få det fintjusterat innan man kan börja bygga inne där.
Så under förra veckan så införskaffade jag lite höns ! Oh vad jag har saknat dom, det är mysigt att få egna ägg och Erik är väldigt för dom.

Denna höna är en av "mina" två, hon är d.kochin och en mycket skojig dam, kommer springande direkt för o se om jag bjussar på nå gott.Hon började även med att dänga upp hennes nya man ,O) det är den lilla vita på bilden till höger, dom andra två köpte jag av Mia och det är ungarnas och heter numera ,Teckna= Eriks till vänst och Fanny = Wilmas i mitten.Hon värper fö stora Gröna ägg, kanon !

Sen har jag några fina grönvärpare oxå.Tuppens färger gilla jag mkt.

Lilla svarta till vänster är "min" det oxå, Petrol hette hon men det får nog bli Agda och lilla gråa Ada.

Sen har det köpts lite foder åt dom flesta.Fick nå ryck o tokstädade o tog ut myggfönstret efter att jag sovit med kläderna på två nätter, brrr, jag har vant mig vid värmen men samtidigt är det skönt med kyligare nätter ,snart dör knotteländena.

Pållarna har jag börjat verka lite igen, tog Jossan o Zdeno igår , så nu är det bara o fortsätta, Ceve , Cissi,.Bella o fölis o Barre ska ju tas så dom e fina tills sina framträdanden.Så typiskt när premieringshelgen är då är det Karlstad för shettisar och det är Tinkerriks oxå...

Och jag var på nostalgi tripp i fredags ;o) Då var jag o hjälpte till med att öva med en treårig ardenner som oxå ska visas fram, få se om det blir jag  som visar, beror på hur hon blir i Bollnäs.Hon är ju runt 1,60 så det finns krafter där om hon vill..

Iaf så vart jag bjuden på en ridtur där!! Tack Mia , skitkul! Så nu har jag ridit på Dellas son, han skulle ha varit min om jag inte sålt henne innan fölning.Och han är en stadig bit, och jättelugn.

Idag har jag mest åkt bil, vi var till Huddik på återbesök med Erik, lite pirrigt var det.
Ligger han bra till? eller har vi provat för mkt och ruckat tider?? Men det var hellugnt, skönt ,doktorn hade som mål att få honom under 50 på "långtidssockervärdet" enkelt förklarat, sist låg han på 59 och nu var han på 44 .Så målet är nått, kanonbra jobbat!! var hans ord till mig o Marko.Nu gäller det bara att hålla honom där oxå då.

Jag var själv till doktor med så nu får man avvakta lite o se vart det bär med mig.Två månader sen skulle han ringa igen. Och jag varnade att är det inte bättre morrar jag nog branog.Karlar vet nog inte hur det är att vara kvinna säger jag bara...=o/

Avslutar mitt kacklande med ännu en passande bild då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0