Skiftar i grönt..

Ja när jag kikar ut på åkern börjar det iaf anas att det kommer bli grönt.Så skönt!!

Idag har ungarna varit ut på en liten körtur som ni kan se på framsidan..Lite spännande känns det iom att jag går med vagnen och SKULLE hon bli rädd för nåt så har jag ingen suck att hinna hjälpa dom. Men våran klippa Cissi vet nog inte vad det är...=o)

Men först fick dom gå lite på åkern med na iom att hon inte är körd på ex antal månader, men vad gör det?? Nä just det ,INGET!!


Det är ju såhär det ska vara, att kunna släppa iväg ungarna o kunna känna sig iaf  90% trygg, skulle dom möta en varg /björn så kan man då inte skylla på hästen..
Sen har ju Wilma haft skola med Erik, dom hade först Puzzel o sen Cissi o hon körde ledövningar och hästskötarkurs med honom...=o)
Såhär ställer man upp...

o sådär leder man...

hmmn, kanske fel skor OM hon kliver på dig??

Nädå, jag håller avståndet..(mamma suckar)
Ja hon har lite trivselvikt att bli av med Puzz, och lite muskler som ska hitta hem...Men ja vi hinner, har bakskorna som jag måste få på oxå.Är inge kul att smida skor när man inte har riktigt smistäd o nu har jag inget skruvstycke heller, det brann ju upp i garaget..=o/ O hon är så tunn i sulorna så hon är mkt ömfotad på grus, vilket vi är omringad av..

Idag har jag borstat av Bella så gott det går med en inrullad svart päls =o/ och lyckades knäppa nåt kort på henne, själv tycker jag hon ser fin ut. Hoppas hon inte tunnar ur för mkt över sommaren så ska jag visa henne i höst, är så nyfiken på vad hon får för kritik.

23 dygn kvar till hennes beräknade tid.Hon ser så nöjd ut madammen.

Haha, jag pendlade med ringen igår kväll, o den pendlade = hingst ,så vi får väl se vad som tittar ut då..; o)
Melina jag födde upp visade oxå hingst, men se det var ett sto med mycket humör i det....Så hoppet är inte dött..

Inom några dagar så är våndan över Dotty över oxå.

Och jag har fått rapporter om Trine oxå, dom verkar trivas med varandra alla tre,Så roligt!!

Mörka fläcken mitt på henne är ett minne efter Della, ardennern jag hade, se såna flyttar man inte på hur som helst fick Trine lära sig, genom en flygfärd på 2-3 meter sen hon försökte jaga bort henne från maten. Ja är man 2 år kan man vara oövervinnlig..=o/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0