läkning o veterinär...

Ja nu får jag ju uppbackning nästan. Men jag har liksom inte all energi där den ska vara nu, ändå så funkar det bra med allt, fast visst prioriterar jag bort saker bla skriva här...

Sen sist har jag hunnit mucka ur alla lösdrifter, mkt skönt att det är gjort. Sen kom Mika i helgen med en STOR lånad traktor så dyngstacken försvann den med, ännu skönare !!
 Haha det låter superenkelt, muckat ut lösdrifterna...MEN det är inte bara eller jo det är bara och skotta,skotta o skotta tills ryggen känns tre dm längre =o/ först fylla kärran sen tar man fyrhjulingen o kör dit det ska av , sen skotta av osv..Men jag slapp då kopparormar iår, får nästan hjärtstopp när jag ser eländena.Jag vet att dom e ofarliga men det registrerar inte min hjärna, den ser bara  slingrande o slår tilt !!

Sen har ju min bästa mamma passat Martin så jag kunde dona detta med, TACK!!


Sen tog jag o ungarna o knallade ut i skogen o plockade lite lingon på tisdagsem. det var dåligt men vi fick ihop 2 L .Sen såg vi en rafsad myrstack så då vände vi hemmåt för den såg inte SÅ gammal ut...
På Torsdagskvällsidan ringer grannen Rosmarie o säger att dina hingstar är här!! Jag sitter o ammar men Marko får ta Martin o jag far iväg över dammdämmningen för det är kortaste vägen, mkt riktigt så stajlar dom för Bella o gänget, Bellakräket som riktigt pratar o flörtar med Pelle så han får myror i brallan, men NOSA får han INTE då J****R smäller det...=o/

Dom är iaf lätt o ta så jag stoppar in dom i hagen mittemot där dom brukar få gå, så nu har dom mat ett tag igen..Skrattar åt Barre för han står o glor på flickorna o snoppen trillar ut o dinglar men han ser mest förvirrad ut..
"vad händer med mig" ser han ut o fundera på...

På fredan var det ridning o denna ggn tog hon Peter, o jag hade ingen kamera med .

På Lördan så ringde Rosmarie igen och jag ammade oxå, fick en flashback o tänkte att nu är dom inne med stona =o( Men nej så var det inte, det var Pelle som gapade så konstigt nu o då..Jag pysslade lite sånt som skulle göras o sen stoppade jag Martin i vagnen o knallade över,
såg ut som en tand som trillat så det kändes väl mysko för honom.. Vi står o pratar o då berättar hon att björnen varit o pyntat ensilagebal för sture, den balen var kanske 200 m från killarnas hage så då har jag kanske förklaringen till att dom gick ut då...Känns inge skoj, jag ska ta fyrhjulingen o kolla i veckan om mor kommer upp nån dag, det har inte hunnits med riktigt..

Det här är den "smala vägen" som skiljer killarna o tjejerna åt. ;o)
Sen kommer tjejerna o blir nyfikna o vi tittar o pratar om allt möjligt..

Jag ser att Dotty lägger sig o vilar, Tilia knallar iväg o äter o Dotty går efter men lägger sig i skuggan av Tilia så jag står o iaktar henne medans jag pratar med Rosmarie, och efter ett tag så krampar hon till så jag går ut till henne...

Och ja inte reser hon sig inte jag får klämma på magen utan att hon bryr sig det bubblar av lite gaser i baken men inge mer....

KLIV UPP LATMASK !! säger Nelly men se det gör Dotty inte..Jag går hem med Martin som somnat .
Sen hämtar jag hem Tilia o Dotty o tempar henne 39,1 hade hon, ringer Carola så hon kommer o tittar sen ringer jag vetten då.Sen medans vi väntar på henne så skulle vi gå med dom...TUR att Carola var med o var fösare..;o)

Hon kommer o då har hon lyckats krysta ut två små stenhårda bollar men ja inge mer, hon ska ge na kramplösande men konstaterar att vi måste nog raka rent en fläck, haha vad vi skrattade mitt i allt för jag har ett UTEGÅNGSFÅR !! Hennes rakapparat var INTE det bästa kan vi väl säga, jag erbjöd henne min sax men hon var envis..Sen ska man hitta blodkärlet oxå då...slutade med att vi fick lägga omkull henne o jag satt väl mer eller mindre på bogen o tröck ner halsen på na o Carola skötte bakändan..Hon fick lite lugnande oxå vilket vetten tyckte behövdes ( tack o lov ) så sen fick vi lyfta upp henne för usch va trött man blev..Sen var det o trä ner slang genom näsan o sonda lite vatten o olja o det vart lite protester fast hon var så loj...

Sen skulle vi ut o gå igen,haha det tar o släpa runt på en 70kgs trött ovillig klump..Eller hur Carola?! Tilia var GANSKA trött på allt vandrande nu, va tusan när man går på en gräsmatta o inte får äta...=o(
Peppar så släppte det sen iaf men jag har sprutat i henne lite mer vatten o olja så hon ska smörjas ordentligt nu.
Jag tog även o verkade henne o då ångrade jag att jag inte gjorde det när hon fortfarande var loj...Jösses va knabb hon e, o vilket humör!! Hon slår heller än backar, o snabbt går det svish så var sparken redan gjord... Men skam den som ger sig nu e hon fin i fötterna iaf.
Och idag så har hon varit pigga loppan igen..Så nu hoppas vi det INTE blir nå mer förstoppning iaf.

Zdeno läker då fint, han fick sista sprutan i torsdags o snart är det ihopläkt såren.

Sen måste jag skicka ett STORT GRATTIS till Anna och Frode som klarade sig o blev godkänd ! Det var dom väl värda!!.Så nu kanske inte Barre har nån fostringsfarbror o hänga med nå mer ;o) för nu får han nog ett trevligt jobb till sommaren..

Avslutar med en bild då..."Syns jag??"


Kommentarer
Postat av: jennie

skönt hon tog igen sig...

2010-09-05 @ 17:23:53
Postat av: Linda

Usch och fy med björn runt husknuten! Och skönt att förstoppningen släppte. Alltid har det hänt något när man läser din blogg ;-p

2010-09-05 @ 21:05:52
URL: http://www.stuteri-finnsta.se
Postat av: jennie

sv. de blir mina 2 buskisar :-) spännande att se hur den transport färden går :-) lugnast att lämna trailer cam:en hemma kanske så jag slipper se vad som händer där bak :-)

2010-09-07 @ 22:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0