Lägesrapport..

Japp idag har det vräkt ner halva dan, ush va trist det är!!

Igår så ordnades det att det blir Zdeno som följer med istället för Cissi som jag anmält tidigare..Har han varvat ner o sköter sig där så ska Wilma få visa honom har jag lovat. Var ju meniongen hon skulle ha Cissi o klä ut sig till nå skoj men vi får se vad vi hittar på nu då..

Ifjol såg hon ut såhär..Fotograf Maria Persson.


Iaf så ringde då veterinären igår på eftermiddan...
Jag fann mig och kom ihåg o fråga lite mer ingående om saker så ..
Hon planeras att vara kvar till torsdag så att dränet får sitta kvar samt så hinner dom börja ge henne muskulärt o ser om hon blir sämre när dom slutar ge intravenöst blir ju lite sämre verkan, ev så blir dränet kvar även sen hon kommit hem om det fortfarande rinner ur det.Hon ska ha både pencilin o typ Finadyne när hon är hemma hur länge glömde jag fråga men det får jag säkert veta imorron när dom ringer.
Hon har en rejäl muskelskada iom att pinnen hade gått rakt igenom en muskel mellan bäckenet och insidan av låret , så ont har hon och jag får räkna med att det tar tid innan det är läkt. Hon kunde ju inte garantera att det var rent på "småflisor" av pinnen men trodde att det skulle ha visats med att det skulle ha runnit o "kletat" mer om det var så redan...Bara o hoppas.
Jag känner mig lite förvirrad o undrar om jag fattar nånting emellanåt, men jag ska skriva en lapp med frågor jag har tills imorron, vad bör jag göra, typ rehabilitering ? Hur mkt ska hon röra på sig ? hur sköter jag såret bäst? mm..Såna enkla saker som jag egentligen kan men som bara snurrar runt just nu...Är många år sen jag skötte med en "allvarligare"  sårskada så lite nervös är jag för tänk om det blir akut tvärdåligt med henne ?!?

Pratade med en idag som visste av en ardenner som fick en pinne i magen ifjol, bara under skinnet så att säga men han var på klinik o kom hem, var hur pigg som helst men sen så vart han tvärdålig så han var tvungen att avlivas...Precis vad jag behövde få berättat för mig =o/...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ta det lugnt, du kommer få med dig ett papper med skötselinfo när du hämtar hem din lilla pärla.

Där ska det stå hur du sköter såret, vila igångsättning osv.

Du ska se att det blir bra.

2010-09-21 @ 20:12:24
URL: http://www.stuteri-finnsta.se
Postat av: jennie

måste vara ägaren som inte haft så bra koll då kanske?? å de kommer du garanterat ha, koll alltså. med hjälp av vilma oxå så de kommer fixa sig. kanske vill låna min kamera? ;-)

2010-09-21 @ 23:25:06
Postat av: sara

Hej. Min mammas fullblod fick en pinne i bogmuskeln för många år sen. Han fick snabb behandling och inga flisor kvar. Märks ingenting att den ens suttit där. Håller tummen för ditt sto. Mvh sara

2010-09-22 @ 16:21:12
URL: http://www.123minsida.se/stallbelin
Postat av: Linda E

Tack alla för peppningen ! Den behövs..

Tummarna har hjälpt;o) hon får komma hem imorron !

2010-09-22 @ 19:27:40
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0