Smått o gott...

Ja sen sist så har det inte hänt så mkt ...
Jag är fortfarande trött, trött o trött..
Men mkt beror på värken i kroppen o speciellt i bäckenet/svanken. Jag har beställt ny sängmadrass från jysk ,det gjorde jag i onsdags då jag hade varit med Cissi till vetten , lämpligt när man hade transporten att lasta i tyckte jag då..Men självklart fanns den inte hemma =o/ Så nu väntar jag, den som är nu är 10 år gammal o har gjort sitt, det är som en grop o på tok för mjuk nu för min rygg.

Operation hönshus har inletts oxå, helst hade jag velat släpa iväg o tända på alltihopa, det är så äckligt mkt kvalster i det men då har ankorna ingenstans o bo i vinter. Så det är bara o försöka sanera det så gott det går o elda till våren istället, då har jag mer tid att fixa nå fräshare dom kan bo i.
Har iaf rivit ur hönsreden o sittpinnar o några lister som inte kan ha nån speciell funktion, jösses vad det finns kryp som gömmer sig i sprickor o under skivor mm, det är iaf uppeldat nu och Virkon är inköpt så nu blir det storskrubbning nån dag, förmodligen imorron.Hoppas jag får bort ganska mkt iaf.


En GLAD NYHET !! är att Valle kom hem idag , han kom spatserandes efter järnvägen från Voxnahållet.Så nu fick man upp lite hopp om Pricken med fast ändå inte..Jag är stupsäker på att det var kattklor i rävbajsen, det satt tillome fast vita hårstrån runt klon o klokapseln..

Hejdå pärlan, vi har haft många roliga turer tillsammans...

Marko sålde ju pickisen i fredas oxå =o( den bor i Torsby nu så han hade lite panik o hitta bil som han kan åka i till jobbet.Men efter två turer, Rättvik o Leksand så hittade han en bra en (hoppas vi ) i Leksand, en S40 diesel.Sedan visserligen, men jag ska nog sälja min DOS så ska vi investera i nå större jag kan ha o åka i, han är inne på en XR90, kan den heta så tro?? Ja en stor volvo är det iaf, så förmodligen lär jag ta E- kort då om jag ska få dra släp lagligt, hoppas det inte är så svårt, körprovet är jag inge orolig för men teoriprovet !! GAH jag känner mig för gammal för att plugga...Hoppas jag slipper o samtidigt så slipper jag bry mig om jag har det oxå..
Så behöver nån en bra rymlig bil som inte drar så mkt i vardagsåkningen o har LITE mil o är FIN så kan ni höra av er!!


Kommentarer
Postat av: jennie

välkommen hem valle!

sv. ja jag såg de ;-) spännande.. örly skulle gå själv och sussie q vinner flingas klass, så ser nog dagen ut :-)

2010-10-04 @ 23:53:08
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0