En lyckad Halloween!!

Då var den avklarad, den som vi sett fram emot i ett par månader ! Sen har jag ju ett kvitto på att Cissi inte visar nå på gångarterna efter sin olycka...Jag är faktiskt nöjd nu när jag hunnit smälta allt o kollat av poängen lite. det vart inga guld MEN två bra 39 p silver med BRA kritik o det är huvudsaken.

Vi kom iväg bara en kvart försenade men det var ingen fara vi kom i GOD tid ändå.
Jag vart på bra humör redan på väg när vi kom i krokarna runt rättvik/ leksand
Kolla va härligt!!


Solen skiner o det gnistrar i snön!!

Väl framme så hann jag precis se kusin Jennie visa Örly, Han var verkligen söt o lurvig, Flinga hade världens bockskägg =o) vilket jag tog några strån från när hon tänkte provsmaka på mig, tror inte hon fryser för det!! * asg* Grattis till dina resultat ! Flinga är ju en märr, då måste man visa sin vilja ibland...Reder sig nog med åldern det.

Iaf så hann vi äta lunch innan det var dags för Zdenos debut som valack, spännande tyckte jag, o han med MEN viljan att gå o skrika hade liksom försvunnit ?? men titta o spänna sig kan man ju anstränga sig att göra...Jisses vad jag blev glad !! Nu kommer han att få följa med många ggr tills han spyr..
Nackdelen var väl att det var en hingst där inne som tog fart o skulle hoppa på honom , då blir jag less när inte matte/husse kan hålla avstånden för h*n höll ju på o tappa honom då...=o( och sånt kan bli VÄLDIGT otrevligt ju...Jag o Zdeno flyttade oss ganska snabbt medans dom brottades iaf..

När vi skulle gå in så gick man in mellan två "sockerbitar" GUUD va FARLIGT var Z första reaktion sen satt det en flagga med Nords logga på ena väggen den var oxå ganska farlig, tog några varv innan man kunde slappna av förbi dessa saker...=o/ Ja han har ju sin charm killen ;o) ..
Wilma fotade lite medans jag var inne med honom...Ush så hemsk man ser ut !!
   

Sen var ju farbrorn läskig =o/ Han gick fram o tog på honom, blä matte!! ta bort mig härifrån...Och stå still?? vad är det? Ja, ibland finns nog inte lärdommarna jag vet han KAN ., men ja , vi var ju inte dom enda som hade myror i brallan så att säga..=o)
Zdenos resultat var en överraskning iaf, iom att vi gick 3a av 4a trodde jag att max 38 i bästa fall...
Men man kan bli glatt överraskad än ;o)

* God Rastyp.                                  8
* Långlinjerad, vackert huvud ,Lång ngt lågt ansatt hals,
  välliggande bog ,Bra kors.                                           7
* Välbenad från sidan, relativt korrekt.                           8
* Taktmässig skritt                                                        8
* Lätt trav.                                                                   8

                                                                             39 p Silver.10

Ingen kanonbild men den får duga..


Sen så hade vi lång tid att fika o greja på. Som synes lite ovan så kom Marko (håller Z på kortet) och Erik med svärföräldrarna så vi fikade och satt i solen o mös en stund.Wilma o jag tog med oss Cissi när vi lämnade Zdeno i transporten och hon är ju en ängel, hon finner sig i det mesta hon...Nu får jag hoppas gubben fick mersmak på detta ; o) kan ju bli en skoj familjegrej i framtiden kanske..Fast ärligt kom han säkert för att Claes Ohlssons var så nära...

   

jag gick in o matade Martin när jag kommer ut igen möts jag av en bananätande shettis! som inte bryr sig så mkt om underlaget ;o) Familjesammankomst...


Det blir dags att gå in i ridhuset o värma upp och Wilma sköter sig kanon, håller avstånd o verkar inte nå nervös...

Iaf så går det kanonbra för henne o visa och Jag blir ju inte så lite stolt !! Tänk att hon är min unge?! Hur hann hon bli så stor?? Ja vi fick många kommentarer om den söta trollungen..=o)
  

det enda som vart lite på tok( fast mest en skoj grej ) var att domaren pratade med hon som skrev då trodde Wilma att hon kunde gå ut..." NEj vänta jag vill titta mer på er,jag e inte klar" hojtar domaren´så Wilma ser lite generad ut men stannar väl då ...;o)
Dom hamnar iaf 5a av 7 st och får oxå 39 p, en mkt nöjd Wilma får en rosett ! Jag vart väl LIITE besviken först ( om jag ska vara helt ärlig) nog e hon en guldpålle allt men inte just idag ,Men nära på ; o)
Och jag är VÄLDIGT nöjd med resultatet , hon fick bra kritik på rörelserna , o för 5 veckor sen trodde jag hon ABSOLUT INTE skulle kunna vara med ens ju! Då visste man ju inte om hon skulle överleva en ggn, Så vi är nöjda o glada! Var väl mest tävlingsnerverna som spökade på plats där en vända. Så tydligen finns det såna hos mig med ; o)

Hennes kritik löd.

* God rastyp, ngt högställd.               8
* Vackert Huvud ,stark överlinje ,välliggande bog. 8
* Välbenad men tät,vinklad i sin has.                    7
* Ledig,bra steglängd.                                          8
* Lätt trav.                                                          8
                                                                    = 39 p Silver.
Sen gick ju Wilma o vann ett extrapris för bästa utklädda person, så det var en Mycket nöjd Wilma som snaskade godis o retade mig på hemvägen...

Stort Tack för det GODA priset ,hälsar Wilmis!

Sen måste jag GRATULERA ANNA O FRODE !! Dom knep både Champion hingst o blev BIS !! Det var dom väl värda..
Visst klär Anna i priset ? Frode tyckte den var en äcklig sak att ha på huvudet han..

Sen måste jag ju än en ggn TACKA min mor...Annars hade det inte gått så bra, Martin var så snäll ända tills vi passerat Leksand sen fick han nog =o/ Då fick vi stanna nån ggn o äta o rapa..Men hem kom vi och jag fick ila in o mata Martin sen skulle jag gå ut o lasta ur, då hade mamma o Wilma redan gjort det!! Vilken guldklimp till jänta jag har!! Hon instruerade mamma hur hon öppnade baklämmen sen skötte hon resten..

Nu ska jag slappa, fast först ut o fixa höbalen, öppna o kolla den lite.
TACK för alla Grattis jag fått ! Dom värmer.


Kommentarer
Postat av: jennie

Grattis en gång till!! Fin kritik.

(para zdeno långhals med örly korthals och få en normalhalsad?)



Vilken OTROLIG Wilma du har...

Väldigt kul att resten av familjen kom, dock stämmer de kansk att clas olsson låg nära men ändå, inte många som får med gubbarna!

Hoppas att vara pigg nästa gång så jag orkar stanna och titta på dig :-)

Vart åker vi nästa gång?? ;-) ha ha



jo förresten, var bilen bra att dra med? kram

2010-10-24 @ 18:59:04
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0