Livet går vidare.


Ja nu kan jag pusta ut lite iaf..

Jag börjar med o säga, STORT TACK för alla snälla gb-inlägg jag fått!! Dom värmer enormt..Jag vet att jag själv har varit enormt dålig med o skriva i andras gb men jag tycker att tiden inte räcker till riktigt just nu...Eller så kallas det lathet...Nåja..


Crispa äter bättre och nu får jag i henne mage o tarmen...Hon ratade den totalt först ..

Igår så vart hon orolig runt åttatiden på morgonen , jag kom in i stallet o skulle kolla läget, och jösses va hon gnäggade o floka runt i boxen.."Hjälp matte jag har tappat bort min bebis!!"
Så iom att jag inte grävt ner honom än så ställde jag in skottkärran i boxen, då lugnade hon ner sig direkt och började sniffa av honom..tittade på mig "jag visste väl du kunde hitta honom" sen ställde hon sig o åt av höet jag la intill kärran.

Jag tycker dom ska ha en chans o inse att dom inte kliver upp annars kan det ta längre tid innan dom tar igen sig, är då min erfarenhet, sen är det ju olika på hästar med endel struntar i det o andra tar längre tid på sig...
Så hon fick ha honom där hela dan, på kvällen tog vi en promenad på ca 1 km,när jag kom hem satte jag fast henne ute sen körde jag bort kärran, tog in henne sen gick jag o grävde ner honom för det hade börjat lukta lite..
Hon gnäggade ett par ggr sen var det bra,så hon har väl accepterat nu då..

Men hon ville inte äta sitt kraftfoder med mage o tarm, så jag var till Carola o fick lite betfor, TACK! sen gick då lite i iaf. Idag har hon stått o sovit mkt, men jag fashineras hur fort hon verkar ta igen sig, tack o lov..
Visst sörjer jag fölis lite grann ,man har ju gått o väntat o haft förhoppningar i 11månader nästan ,Men iom att jag köpte Bella hade jag bestämt att blir det hingstföl, allra helst Crispas så ska det säljas, har ju Zorry ganska nära så jag kan göra om den kombinationen lättare än Riccardo...Men det behöver jag ju inte fundera på längre nu då...HUVUDSAKEN är att CRISPA KLARAR SIG!

Nu på kvällskvisten tog vi ännu en promenad med Crispa på 3,5 km och Erik cyklade o Wilma red Puzz..Wilma tog en stig som går efter vägen men man ser inte varandra nå, den är väl ca 1,2 km, jag undrade väl lite hur det skulle gå, dom kan ju bli oroliga när dom märker att dom e själv men det hade gått så bra så, duktiga flickor!!
Puzz är lite skabbig nu iom att hon fäller än.Uuhh va soligt det är säger Wilma o blundar..

Min lilla Crispagumma, hon har ju lite. Trivselvikt, tror jag det kallas..Men iom att det vart som det vart så ska vi ta tag i det nu...


Kolla in vad bra Wilmis börjar få till uppställningarna! Utan att jag behöver säga nåt!
Hihi ,hon ser bra rejäl ut i ridvästen;o)


Imorgon är det ny vecka igen, vad tiden går,tycker den här helgen bara försvunnit..Och jag kan säga att det är länge sen jag sovit så hårt som inatt...Marko har åkt igen till Norge, han vart glatt överaskad, det var "bara 40mil" dit han är...Imorgon blir det till o ringa IF då sen vänta på vetteräkningen...=o/ Det positiva är att nu hittar han åtminstone hit, utifall det blir fler ggr iår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0