Ännu en helg har gått.

Och den har försvunnit i rasande fart enligt mig iaf.

Fredan var det fullt ös och nästan medvetslös...Wilma hade skolan sen kalas sen ridningen, som hon hade Micro o dom hoppade studs, gick bra även denna ggn. Sen hade hon disco..Dom enstaka timmar mellan hann jag handla och sen var vi o bastade medans hon dansade loss, det var terminens sista disco och alla fick vara kvar till slutet...Snark!

Lördan hade jag sovmorgon (jiipiie!) Sen var det det vanliga med muckning o pyssel. Sen så städade vi lite på gården men grävmaskinen,fick iväg lite gammalt skit mm, sen hämtade jag hö igen som Marko tog grävarn o puttade in i flyttstallet, jättesmidigt ! Vad ska jag göra när den försvinner iväg på jobb?? Han har ju sålt minigrävarn med...=o/
Sen var det egentligen kväller men jag kidnappade krattan o lyckades kratta nästan hela ena gräsmattan.. Medans jag pysslar med det så var Wilma i stallet o borstade på hingstarna Pelle o Barre..Jag sa tydligt åt henne att BARA BORSTA du hittar inte på o går ut med dom!!
Iom att stona går alldeles utanför stallet o dom kan sprätta med nåt ben, då hinner du inte undan..."Ja självklart mamma."..

Gissa om att jag blir LIITE matt när jag tittar upp o ser dom här två då!

Hon har då letat i min "fingarderob" o hittat det vita tränset "jag tyckte det vita passade honom bättre än det svarta.." ,tränsat honom själv och knallat ut...Snälla Pelle ..
Men jag grälade lite på na..sen knäppte vi lite kort, inte dom bästa men färskast iaf..

Att det ska vara så svårt att få det bra,tycker dom ser sneda ut...

Sen har vi hur dom ska stå bra med bena oxå då...=o/ Sågbocken..


Sen tog vi Barreman en vända med då.Han vaknade o började visa gamla takter =o( skulle bitas o försökte hoppa över mig men se då gick han på en nit...Då försöker vi äta upp lillmatte istället...

Han har då en bra manväxt iaf..Och jösses vad han glappar i kotorna nu, tillomed Wilma frågade mig vad som "kluckar"...Jaja det brukar försvinna när dom växer ju.Sen är han absolut INTE samarbetsvillig när det gäller uppställ´ningar..Jaja...


Sen söndan så ägnade jag åt att floka runt igen,låna släpvagn o körde bort allt löv etc jag krattat ihop samt krattade lite mer. var till Bollnäs en snabbvända o handlade lite, Marko åkte till Norge igen..
Sen var den dan slut med...

Idag har jag städat nästan hela Cissi o Puzz hage, tror det är 5 st släpvagnar jag kört bort, fast den är ganska liten passar perfekt åt fyrhjulingen. Lite tur har jag haft, det har blåst ganska rejält men bara regnat lite nu o då, när jag gjorde iordning mig för o åka på bassängträningen så öppnade sig himlen.Så nu ska jag göra klart det imorron om det är väder..
Sen får vi se vilka som får bo där , förmodligen Tilia o Trine , vill ha dom inne på nätterna nu så dom vänjer sig till fölningarna..

 Vargen har ju varit här o strukit igen..=o( Onsdagskvällen ringde grannen o hade sett honom på väg mot oss, sen på torsdagsmorgonen hade den tagit en hund på bruket....En liten pappilion som var lös utanför deras lägenhet för att göra sina behov..Husse o matte var inne och donade ett tag och när dom kom ut var den borta,vargspår ända till bron...Så SÅ fort kan det gå...Dom har hittat lite blodig päls o blod typ 20 m uppe i skogsranden från deras bro..
Så jag vill gärna ha uppsikt på damerna nu.
Trine fyller sina juver, har riktiga kakor nu så spenarna står in hoppas dom rättar till sig på slutet, syns att det närmar sig , hon står mest o sover om dagarna , sen har jag börjat ha henne inne nu o ger kraftfoder, iom att hon nästan slutade äta på slutet sist så vill jag mata på nu.Hönan hennes är svullen så det trycker nog på, inte så konstigt , jag förundras över att det bor nåt där inne för hon är inte stor på nå vis.

Nä nu ska jag gå ut o göra kväller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0