Trimmning av Knotan.. =o)

Idag har jag haft en halv slödag, skönt !  Jag blir lite förvånad på mig själv vad ofta jag tar mig såna nu...; o/

Sen när Wilma kom hem från skolan så hämtade jag in Barreman o drog av honom lite päls, klippte fram ett ansikte under allt skägg o jämnade till vid öronen..Och där under fanns det en söt liten kille!



Sen verkade jag honom, det skötte han även galant, röck ingenting så duktig så. Han räknas ju som 2 år nu,ojoj vad tiden går..Så då tyckte jag att nu provar vi träns på dig till fotograferingen.
 Och ja det syns väl på korten hur hemskt han tyckte det var...ABSOLUT INGENTING!!  Snarare var det skoj att få bita o hålla fast nånting i munnen,
"Nu vet jag varför det har ryckt i mina nerver förr o råkat ta smakbitar av allehanda saker", såg han ut o tänka...( Eller hur Carina ?; o)



Man lurar sig lite för pälsen på baken står rätt upp, så han är inte lika hör ut bak som det ser ut..Jag mätte honom oxå men med en tumstock o verkkniv över manken så får man nog ta det med en nypa salt, 99 cm fick jag det till iaf.



Wilma övar o kämpar med o få dom stå fint , o Barre är absolut inte den som samarbetar, flytta ett steg hit o dit, jåll !!( översättning = fjantsak !! På Norrländska..) Man går om man ska, så det så!! Och ja det syns ju varför jag gett honom smeknamnet "Knotan" men det ska bli kul o se vad slutprodukten blir av honom..Himla cool o lugn är han än så länge iaf.Blir det nåt då stannar man o fastnar på stället, omöjligt att gå frammåt isf.



Sen roade jag mig med att borsta av skabbisen( INTE bokstavligt talat ) en vända, jösses det tar aldrig slut på pälsraset av honom...Zdeno är såå nöjd så när matte leker slav o spottar päls, såna här spån o pälsbilder brukar man inte se ofta på dagböckerna men jag bjuder på en till..Välkommen till verkligheten kan man säga..; o)



Varför slutade du ?? Fortsätt borsta!
Imorron ska jag hämta hö igen..Sen kanske Pelle får sig en omgång..
På Återseende!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0