Tredje gången gillt!!

Nu först har jag tid o sitta o uppdatera...

I fredags så hade Wilma Cissi med på lektionen, dom hoppade...Och Cissi vart en VRÅNG shettis en vända =o/ Hon skulle minsann inte lämna dom andra o studsa runt en bana alldeles ensam inte!!
Men ack så kort det varade för både matte o ridlärare Jenny kom o grälade, Wilma fick beröm av Jenny för Cissi vart rena rodeopållen en vända i protest...
Iaf så vart det fart, nästan fööör mkt fart, bara svishade en flygande köttbulle runt dom fem hinder banan bestod av, Wilma hade fullt sjå med o hinna styra...

Shit tänkte jag , hur går det här i morgon då..=o/

Så på lördagsmorgonen var det ju -25 o vi skulle vara på ridskolan till tio o bygga bana, Pay and Jump dags igen. Marko fick använda starthjälpen för pickisen frös...Men iväg kom vi!

Väl där så tog vi en spilta så vi kunde dona henne där inne i värmen, skönt! Det var 3 st på 30cm den här ggn, kul när det är fler i samma höjd. Wilma o Cissi var tvåa o starta, banan var lättare än sist o vi laddade, jag stod vid ingången hela tiden för Wilma vill ju kunna själv, och det kan ju inte vara bättre träning !

Och visst gick det vägen den här ggn!! Felfritt o rätt väg = ROSETT !! Oj en sån glad Wilma det var som kom fram till mig !! Och jag e så glad för hennes skull!

Som vanligt låg kameran hemma, men Carola hade sin så nu väntar jag på att få nåt kort så jag kan lägga ut här.

Söndagen vart det en lättare slädtur för Cissi o Puzz fick ridas, den här ggn tog vi genom Voxna så nu har Wilma ridit henne där oxå men det var nog sista ggn med kälke iaf asfalten har kommit nu.
Sen skottade jag väl en ca 200 m tråd igen, det krymper sakta men säkert.

Och i söndags så hade Marko o jag 13 års jubileum, jösses va tiden går fort! Jag kom på det på kvällen när jag la mig o skrev ett Grattiskort åt honom, han kom på det när han läste kortet...; o)

Idag så har jag avslutat det jag började igår..Nämligen rensa alla rör/avlopp, köket ,badrummet o tvättstugan..Jag är INTE kräsmagad när det gäller sånt men nu vart det några ulkar faktiskt för det var länge sen jag rensat sist...Ska nog göra det tätare nu tror jag =o)

Sen har Vendela sovit här inatt, det är ju sportlov nu så jag fick lite semester, det var muckat o donat när jag kom ut..LYX!
Sen så red dom barbacka på gården ett tag sen tog jag o Erik sparkarna o dom red.. Jag skickade dom runt grannarna så dom fick verkligen plumsa nu, båda eller alla fyra var svettiga när dom kommit runt o vi möttes upp på vägen igen.. Puzzel skötte sig lika duktigt som vanligt fast sadeln var borta!

Det har verkligen varit härligt väder här !! Varmt o soligt, det har iof blåst ganska bra men va 17, man ska inte gnälla!! Tänk vad jag har njutit av att bara behöva ta på jackan på kvällarna när man gör kväller!! Slippa tjockstrumpor o täckbyxor, tjohoo sommaren e på väg!! Nu e jag säkert lite väääl optimistisk, april är ju kvar o det brukar jämt vara skitväder då nån ggn.

 Nu ska jag ut igen se hur många meter jag hinner idag innan mörkret faller....Hörs!!

Kommentarer
Postat av: jennie

GRATTIS WILMA!!!!

2010-03-09 @ 17:35:47
Postat av: Linda

Tack, hälsar hon med ett smajl!

2010-03-09 @ 19:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0